ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقی در برنامه ی زنده ی تلویزیونی سحرلر گفت: استفاده از دیواره ی آتش یا فایروال‌های نرم‌افزاری و همچنین آنتی ویروس مناسب می‌تواند رایانه‌ها یا گوشی‌های هوشمند را از صدمات‌، خسارات و حملات تا حدودی امن نماید.
سرهنگ محسن محمودی در هفته ی ناجا در مصاحبه با برنامه ی زنده ی سحرلر شبکه ی سهند اظهار کرد: امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه با فضای مجازی سر و کار داشته و برای تسریع در انجام امورات روزمره از این فضا استفاده می‌کنیم که باید نسبت به ایجاد امنیت در این فضا اقدامات لازم و کافی را انجام دهیم تا در دام سوء استفاده کنندگان و کلاهبردان این فضا گرفتار نشویم.
وی اولین گام افزایش امنیت در فضای مجازی را استفاده از دیواره ی آتش یا فایروال و آنتی ویروس مناسب عنوان کرد و  افزود: اگر بخواهیم فایروال را با زبان عمومی و قابل فهم برای همه توضیح دهیم این است که اگر فایروال را شبیه مجتمع مسکونی در نظر بگیریم که در آن نگهبانی وجود دارد که اعضای مجتمع را می‌شناسد و هر کسی که وارد این مجتمع می‌شود به لیست نگاه می‌کند که اسم آن در لیست وجود دارد یا نه، سپس اجازه ورود می‌دهد یعنی به عنوان گیت ورودی مجتمع عمل می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در فایروال هم همین اتفاق می‌افتد و به هر برنامه‌ای اجازه نمی دهد که بدون اطلاع کاربر یا بدون احراز هویت آن برنامه وارد سیستم رایانه‌ای شود و این می تواند صدمات، خسارات و حملات را تا حدودی کاهش دهد.
سرهنگ محمودی یکی دیگر از بسترهای وقوع جرائم مالی در فضای مجازی را درگاه‌های جعلی یا همان فیشینگ در هنگام خریدهای آنلاین دانست و تاکید کرد: افراد سودجو از ناآگاهی کاربران در فضای مجازی سوء استفاده نموده و سعی در کلاهبرداری‌های اینترنتی از آنها از طریق جرائمی مانند فیشینگ یا فارمینگ که به اصطلاح به آن صفحات جعلی نیز گفته می‌شود را دارند.
وی در ادامه به کاربران توصیه کرد: هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی حتما از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنند و مراقب باشند هنگام پرداخت وجه خریداری شده به سایت‌های جعلی ارجاع داده نشوند.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح می‌باشد و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https://  ذکر شده باشد و از کلیدهای مجازی هنگام درج اطلاعات رمز اول و دوم استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه