سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ بهمن

هم اکنون بلوتوث یکی از قابلیت‌های کلیدی در میلیاردها دستگاه است و به عنوان یک روش بدون سیم برای انتقال اطلاعات در فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلوتوث همان چیزی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند را قادر به حذف جک هدفون‌ها کرده است، این درحالی است که شرکت‌های چندین میلیون دلاری با کسب‌وکارهای نوپایی که این فناوری ابزار قدرت‌شان است، وارد عرصه شده‌اند. برای مثال می‌توان به شرکت‌هایی اشاره کرد که ردیاب‌های بلوتوث کوچک را برای کمک به پیدا کردن اشیا گم شده می‌فروشند.
به تازگی، گروه Bluetooth Special Interest (SIG) که سازمانی غیر دولتی است و از سال ۱۹۹۸ بر استانداردهای توسعه‌ی بلوتوث نظارت می‌کند، جزئیات بیشتری از قابلیت جالب جدیدی را معرفی کرده که در بازنویسی بعدی بلوتوث عرضه می‌شود.
در بلوتوث ۵.۱ که هم اکنون برای توسعه‌دهندگان در دسترس است، شرکت‌ها قادر به ادغام قابلیت‌های "پیدا کردن مسیر" جدید به محصولات مجهز به بلوتوث خود هستند. بر اساس شرایط موجود، بلوتوث قابل استفاده برای سرویس‌های مبتنی بر مجاورت همانند مواردی با ردیابی‌های اشیا است، بنابراین تا زمانیکه فرد در داخل محدوده باشد، می‌تواند اشیا را با فعال کردن یک صدای هشدار خفیف پیدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه