پوشیدنی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

آیا فکر میکنید سیری راهی امن برای استفاده از گوشی در ماشین است ؟  AAA اصرار دارد که دوباره در این باره فکر کنید . سازمان AAA برای امنیت ترافیک  در روز پنجشنبه مقاله ای منتشر کرد که میگوید تکنولوژی هندزفری حواس راننده ها را پرت میکند ، حتی اگر چشمهایشان به جلو نگاه کنند و دستهایشان روی فرمان باشد . وسیله های نمایشگاه مختلفی در ماشین و همچنین سیستم صدا روی گوشی ها ؛ به عنوان بخشی از مطالعه در نظر گرفته میشوند . خیلی از ماشین های مدرن مجهز به سیستم های نمایشگر حرفه ای هستند که هدایت ، صدا و کارهای وسیله ی نقلیه را کنترل میکنند . اتومبیل سازان سیستم های هندزفری ( بدون استفاده از دست ) نصب میکنند که به راننده ها امکان کنترل این سیستم های نمایش را با فرمان های صوتی میدهند . گوشی های  iOS , android  و ویندوز دستور العمل مشابهی دارند که اغلب در حین رانندگی استفاده میشوند .
بدترین سیستم ها 27 ثانیه بعد از انجام یک کار باعث حواس پرتی رانندگان شدند . گرچه aaa عنوان میکند که همه ی سیستم ها خطری احتمالی برای اپراتورهایشان دارند . حتی بهترین سیستم ها میتوانند 15 ثانیه بعد از انجام کاری باعث حواس پرتی صاحبشان شوند .
برای تشخیص سطوح متفاوت حواس پرتی، AAA از یک سیستم 5 نقطه ای استفاده میکند ، که یکی به عنوان حواس پرتی ملایم و یکی به عنوان حواس پرتی خیلی زیاد در نظر گرفته میشود . AAA نمونه هایی برای رساندن بهتر مفهوم استفاده میکند :
حواس پرتی دسته ی اول مربوط به گوش داد ن به رادیو یا کتاب صوتی است . دسته ی دوم مربوط به حرف زدن با گوشی است ، شماره ی سه مربوط به فرستادن پیام های صوتی در یک سیستم عالی بدون خطاست ، شماره ی 4 مربوط به آپدیت کردن شبکه های اجتماعی در حین رانندگی است ، در حالیکه دسته ی پنج مربوط به آزمایش های علمی چالش برانگیز برای زیاد پر کردن توجه راننده است .
AAA هر چیزی که فراتر از درجه ی دو باشد را حواس پرتی تشکیل میدهد که احتمالا خطرناک است . بسیاری از ماشین های مدل 2015 توسط 256 راننده تست شدند . در سنین 21 تا 70 و google now سیری اپل و کورتانای مایکروسافت توسط 65 راننده ی 21 تا 68 ساله امتحان شدند .
در بین ماشین هایی که امتحان شدند ، شورلت اکوایناکس 2015 و بیک لاکروز با امتیاز 2.4 بهترین عملکرد را داشتند و مزدا 6 با 4.6 بدترین عملکرد را داشت . google now  با امتیاز 3.0 بهترین سیستم گوشی شد و بعد از آن سیری با 3.4 و کورتانا با 3.8 .


این یافته ها ما را به نتایجی میرسانند که خیلی از مدافعان امنیت قبلا به آن دست یافته بودند : هندزفری ( وسایل بدون استفاده از دست) بدون ریسک نیست . درست زمانی که به نظر میرسد راننده کارش را درست انجام میدهد و چشمش به جاده و دستش روی فرمان است ، استفاده از سیستم بدون دست ذهن را از رانندگی دور میکند ، به خصوص سیستم هایی که استفاده از آنها سخت است .
مارشان دورنی ، مدیر و رئیس aaa در مقاله ای میگوید " طراحان باید با طراحی سیستم هایی که از گوش دادن به رادیو یا کتاب صوتی طاقت فرسا تر نیستند ، حواس پرتی را کم کنند . گوش دادن به رادیو یا کتاب صوتی فعالیت هایی هستند که aaa به عنوان حواس پرتی ملایم در نظر میگیرند . "
سیستم های بدون دست یا هندزفری راهی امن برای کار با گوشی در حین رانندگی خوانده میشوند اما aaa معتقد است که این واقعیت ندارد و تلاش میکند تا از طریق تحقیق نادرستی این اطلاعات را نشان دهند . درحالیکه بودن دست روی فرمان و چشم دوختن به جاده چیز خوبی است ، شاید راننده باید برای امنیت کنار بزند تا با وسایلش کار کند .

برچسب هاHands freeTech
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این احتمالاً گران ترینiPhone 6S Plus جهان است