ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش تسنیم، گزارش‌های آماری و تحلیلی جدید نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در سه ماهه سوم سال جاری با کاهش مواجه شده است.
بررسی و تحلیل آمار حوزه ارتباطات نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا پایان ۳۰ آذر ۱۰۸ درصد بوده که این شاخص شهریور ماه سال جاری حدود ۱۱۲ درصد بود.
در حالیکه تعداد مشترکان اپراتورهای ارتباطی همراه تا پایان شهریور ۹۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۳۵ بوده تا پایان آذر ماه به ۸۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۲ مشترک رسیده و افتی ۳.۳ درصدی را تجربه کرده است.
در این حوزه سهم بازار اپراتورهای ارتباطی به ترتیب ۶۰.۷۰، ۳۷.۴۶ و ۱.۸۲ درصد در اختیار همراه اول، ایرانسل و رایتل است.
مقایسه این ارقام با آمار مربوط به پایان شهریور ماه نشان می‌دهد که همراه اول با ۰.۵۹ درصد رشد، ایرانسل با رشد ۱.۲۳ درصدی و رایتل با افت ۱.۹۶ درصدی در سهم بازار مواجه شده‌اند.
سازمان منطقه آزاد کیش هم ۰.۰۱ درصد از سهم بازار اپراتورهای کشور را در بخش سیار در اختیار دارید.
در حال حاضر تعداد مشترکان همراه اول ۵۳ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۹۷، ایرانسل ۳۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۷۲ و رایتل یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۳۱ است.
در حالیکه آمارها نشان می‌دهد ریزش مشترکان در هر سه اپراتور ارتباطی کشور وجود داشته اما بیشترین ریزش مشترک را اپراتور سوم ارتباطی کشور به ثبت رسانده است.
ضریب نفوذ موبایل تا پایان سال گذشته نیز ۱۱۰.۵۳ درصد بود. در حال حاضر ۸۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۲ مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه