گوناگون
الناز فرجی۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۷ تير

اف بی آی خبر تعطیلی چیزی را که ما "محل اجتماع هکر های بزرگ کامپیوتر " مینامیم و با نام Darkode فعالیت میکرد را اعلام کرد. اتهام های بر علیه 12 تا از هکر ها در پنسیلوانیا ، ویکنسین، لوزیانا و واشنگتن دی سی نوشته شد. بر طبق گفته های اف بی آی این فروم یا اجتماع هکر ها مکانی (ورود تنها با دعوتنامه) بود که هکر ها میتوانستند توانایی های خود برای آلوده کردن کامپیوتر های دنیا را با یکدیگر رد و بدل کنند. با هدف تحت کنترل در آوردن آن کامپیوتر ها در آینده .هیکتون ، وکیل مدافعی در آمریکا در بیانیه ای در سایت وکالت گفت : "از میان 800 فروم اینترنتی مجرمانه در دنیا، دارکود یکی از خطرناک ترین تهدید ها برای امر امانت داری و درستی اطلاعات در آمریکا و همه ی دنیاست. یک فروم انگلیسی زبان پیچیده برای هکر های کامپیوتر در سراسر دنیا . در طول این عملیات ما لانه ی این زنبور های سرخ سایبری را پیدا کردیم ، مجرمین هکری که معتقد بودند این پاتوق و لانه غیر قابل نفوذ است. "


رنج سنی این متهمین هکر از 20 تا 39 سال است و از همه ی نقاط دنیا مانند اسلونی ، پاکستان ، سوئد، اسپانیا، ایندیانا، فلوریدا، پنسیلوانیا ، پیتسبورگ و بینگماتون نیویورک اند. مانند هکر هایی که هدف این جستجو بودند و نام های مستعار رنگارنگی مانند synthet!c، strife  و m3t4lh34d داشتند ، تیم بین المللی اف بی آی نیز نام های رمزی هیجان انگیز خودش را داشت : افق پوشیده در عملیات (operation shrouded horizon) . تعدادی از این جرایم کامپیوتری لیست شده به عنوان بخشی از افزار های دارکود شامل  dendroid ، بدافزاری که طراحی شد تا از راه دور، موبایل های اندروید را کنترل کرده و داده هایش را بدزدد و facebook spreader که کامپیوتر های کاربران فیس بوک را به بوت (bot) های تحت کنترل هکر ها تبدیل میکند.
تصویر اف بی آی در فروم دارکود درست بعد از توقیفش ، در روز چهارشنبه 15 جولای 2015 پست شد.  با این حال حتی با وجود این پیروزی بزرگ اف بی آی ؛ نماینده اش میگوید که این عملیات هنوز ادامه دارد و در تلاش برای ریشه کن کردن اعضای اضافه ی این لانه ی قوی هکری تقریبا70 نفره است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آپدیت جدید whatsApp که به کاربران iPhone امکان برقراری ارتباط صوتی میدهد