ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان شرکت ملی پست ایران با عنوان صاپست (صندوق پستی مجازی ایرانیان) توسط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح گردید.
به گفته‌‌ی طراح این فرایند، صاپست، نخستین روش آدرس‌دهی متغیر و مبتنی بر فرد در جهان است که با استفاده از آن، آدرس افراد به یک کد خلاصه تغییر یافته و پس‌ از آن با جابجایی در هر نقطه از کشور یا جهان تا پایان عمر، تغییری در نشانی آنان به وجود نخواهد آمد.
علیرضا جعفری در بیان ویژگی‌های دیگر طرح، پنهان ماندن نشانی (در صورت نیاز) و افزایش بی‌نظیر امنیت حریم خصوصی و همچنین خدمات‌رسانی به سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی GIS در فازهای بعدی را یادآور شد و افزود: صاپست تحولی در صنعت پست خواهد بود و تغییراتی که صاپست در مراودات پستی و حمل‌ونقل و مدرن‌سازی آن به وجود خواهد آورد را می‌توان به دوران گذار از تلفن ثابت به همراه تشبیه نمود.
او در ادامه از صندوق پستی مجازی ایرانیان به‌ عنوان زیرساختی بزرگ اما بر پایه‌ی تفکر و هزینه‌ی اندک و نه بر پایه‌ی مصالح پر هزینه‌ی عمرانی یاد کرد و اظهار داشت: در صورت همکاری فعالین بخش فناوری و سرمایه‌ در کشور، صاپست، پیش‌بینی‌های لازم برای ورود به بازارهای بریتانیا و آمریکا را داشته و آمادگی کافی برای ورود به بازار تراکنش‌های بیش‌ از ۳۰۰ میلیارد مرسوله در این کشورها را دارا است.
در انتهای این مراسم، اولین کد متغیر و فرد محور در جهان، برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران صادر گردید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه