امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور

Google مجبور شده است حدود 50 برنامه ی کاربردی را از فروشگاه Play Store حذف کند. این اقدامات به دلیل پاک کردن این فروشگاه از کدهای مخرب جایگذاری شده در برخی از اپلیکیشن های Play Store صورت گرفته است.
کارشناسان برای اولین بار در ماه ژانویه امسال برنامه ی مخرب ExpensiveWall را کشف کردند. هکرها بدافزار ایجاد شده را در غالب برنامه‌ی Lovely Wallpaper در فروشگاه گنجاندند. گفتنی است این بدافزار می‌تواند در برنامه‌های wallpaper در گوشی‌های اندرویدی پنهان شود. این بدافزار با سرقت اطلاعات شخصی کاربران به رمز کارت های پرداخت بانکی آنان دسترسی پیدا می کند. گوگل توانسته این 50 برنامه ی آلوده به ویروس را حذف نماید اما با این همه، ویروس توانسته به گوشی 4.2 میلیون کاربر اندرویدی با استفاده از دانلود و نصب، نفوذ کند.
SDK مخرب از دستگاه آلوده پیامی را به مخاطبین کاربر می فرستد. این ویروس با ارسال پکت‌های مداوم، ارتباط خود را با مبدا بررسی می کند و در نهایت اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی، MAC آدرس و IP آدرس کاربران به دست می آورد. پس از آن سرور مبدا دستگاه کاربر را با استفاده از ارسال یک کد جاوا اسکریپت آلوده کرده و مقاصد خود را عملی خواهد کرد.
در این رابطه کارشناسان در مورد خطر استفاده از برنامه های آلوده به کاربران هشدار دادند. به گفته‌ی آنان در حالی که توسعه دهندگان ExpensiveWall توانسته اند از این طریق برای خود درآمدزایی کنند اما هدف نهایی آنها ایجاد یک برنامه ی کامل نرم افزار جاسوسی با استفاده از این ویروس است. متاسفانه افراد با نداشتن آگاهی کافی در مورد خطرات فضای مجازی، دچار صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری خواهند شد. پیشنهاد می‌شود تا با به روزرسانی سیستم عامل گجت های خود و نصب آنتی ویروس‌های قدرتمند تا حد امکان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه