کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

Advanced Micro Devices (AMD) پرش ۱۸.۳ درصدی در درآمد سه ماهه‌ی خود را گزارش کرد که تا حدود زیادی با برآوردهای تحلیل‌گران تطابق داشت، هرچند پیش‌بینی حاشیه‌ی سود سه ماهه‌ی دوم برخی نگرانی‌ها را افزایش داد.
سهام شرکت که امسال بیش از 20 درصد رشد کرده بود، در معاملات بعد از بورس، در روز دوشنبه ۱۰.۲ درصد سقوط کرد و به رقم ۱۲/۲۳ دلار رسید. AMD گزارش کرد انتظار دارد حاشیه‌ی سود سه ماهه‌ی جاری در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال که 34 درصد بود به حدود 33 درصد برسد.
کوین کاسیدی، تحلیلگر Stifel می‌گوید: شرکت‌های نیمه هادی و به خصوص تجارت‌هایی که به دنبال تغییرات و سودآور شدن هستند بر اساس حاشیه‌ی سود معامله می‌کنند و من فکر می‌کنم نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد و بر خلاف انتظار وال‌استریت، محصولات جدید چندان سودآور نیستند.
AMD تعداد کمی از پردازنده‌های دسکتاپ سری Ryzan خود را در سه ماهه‌ی اول راه‌اندازی کرد و قصد دارد در سه ماهه‌ی دوم تراشه‌های Naples خود را با هدف قراردادن بازار پردازنده‌های سرور رونمایی کند. تراشه‌های Ryzan به افزایش درآمد شرکت طی سه ماهه‌ی اول سال جاری کمک کرد.
لیسا سو، مدیر اجرایی شرکت در پاسخ به سوالی در مورد این رونمایی گفت: تمامی بازخوردهایی که ما از کاربران و مشتریان نهایی داشتیم بسیار خوب است.
به هرحال دلیل این کاهش در درآمد کلی شرکت این بود که این شرکت بخش بزرگی از کارت‌های گرافیکی استفاده شده در کنسول‌های بازی نظیر Xbox One  و PlayStation4 را تأمین می‌کرد.
برطبق داده‌های مالی و تحلیل شرکت Fact Set، هر چند درآمد شرکت با 5 درصد رشد به رقم 391 میلیون دلار رسید اما این کمتر از میانگین برآورد تحلیلگران با رقم ۴۴۲/۱ میلیون دلار بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه