ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

پس از قیمت‌گذاری بالاتر از میزان ۲۱ دلار به ازای هر سهم، با افزایش سرمایه‌ی ۷۵۶ میلیون دلاری، سهام دراپ‌باکس در این روز با قیمت ۲۸.۴۸ دلار بسته شد که با افزایش چشمگیری در حدود ۳۶ درصد به ۳۱.۶۰ دلار بالغ گردید.
مطمئنا این نشانه‌ای از شور و شوق سرمایه‌گذاران عمومی برای کسب‌وکار سرویس فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر رایانش ابری  است که در ابتدا امید می‌رفت به قیمت IPO بین ۱۶ تا ۱۸ دلار برسد، اما خوشبختانه رشدی بین ۱۸ تا ۲۰ دلار را داشت.
این همچنین بدان معناست که دراپ‌باکس در آخرین دور خصوصی سرمایه‌گذاری‌اش، به ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد رسیده بود. اکنون ارزش بازار آن بیش از ۱۲ میلیارد دلار است.
دراپ‌باکس در سال گذشته، ۱.۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد، در حالیکه درآمد آن در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۸۴۵ و ۶۰۴ میلیون دلار بود.
در شرایطی که جریان نقدی شرکت از سال ۲۰۱۶ مثبت بوده، اما این شرکت همیشه سودآور نبوده است. درسال گذشته دراپ‌باکس ۱۱۲ میلیون دلار از دست داد. اما این مقدار باز هم به طور معناداری سود حاشیه‌ای شرکت را افزایش داد، چراکه این شرکت در سال ۲۰۱۶، ۲۱۰ میلیون و در سال ۲۰۱۵، ۳۲۶ میلیون دلار از دست داد.
درآمد متوسط دراپ‌باکس برای هر کاربر پرداختی ۱۱۱.۹۱ دلار است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه