ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، در بخشی از سخنان خود به رشد چشمگیر در سرویس‌های خاص اشاره کرد و گفت: در سرویس خرید و فروش اینترنتی، با محدودیت‌هایی که در این حوزه به سبب شرایط اقتصادی کسب و کارها به وجود آمد، نزدیک به ۵۰ درصد رشد درآمد داشته‌ایم، این موضوع در سرویس پس کرایه بیش از ۹۰ درصد بوده است، اما به طور کلی حدود ۸ درصد در سال ۹۷ افزایش درآمد داشته‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر تغییر نیاز بازار و مشتریان و رویکرد پست‌ها به سمت بسته‌های پستی، گفت: در گذشته بسته‌های پستی نیز حجم و وزن قابل توجهی نداشتند، اما شرایط فعلی بازار تغییرات بسیاری دارد که این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای آینده و طراحی و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به این نیاز را ایجاب می‌کتد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران به تجهیزنامه رسانان به دستگاه m-pos اشاره کرد و گفت: در این حوزه‌ی از ۱۶ درصد نامه‌رسانانی که به این دستگاه مجهز بودند، در سال ۹۷ این رقم به ۶۷ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در سال ۹۷، توجه و تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات پستی به صورت جدی در دستور کار بوده و اقبال مشتریان به استفاده از خدمات پستی، نشان‌دهنده‌ی رشد و موفقیت نسبی در این حوزه بوده است.
نعمتی افزایش کیفیت در شاخص‌های کلیدی نظیر توزیع به موقع مرسولات در همه‌ی سرویس‌های ثبتی را دستاوردهای سال ۹۷ دانست و گفت: توزیع به موقع در سرویس امانت از ۸۶ درصد به ۹۳ درصد رسیده است، همچنین میانگین تعیین تکلیف مرسولات خرید و فروش اینترنتی از ۹.۷ روز به کمتر از ۷ روز رسیده است.
وی راه‌اندازی سرویس پست تجاری، سرویس توزیع روز قبول از طریق توسعه شبکه خطوط و استفاده از ظرفیت پایانه‌های اتوبوس‌رانی، سرویس محصولات استراتژیک بومی، توسعه‌ی خدمات پستی در حوزه‌ی بانکی و بیمه‌ای و راه‌اندازی سرویس پیش فروش محصولات فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۷ عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه