ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر، رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه تلکام با تاکید بر اینکه توسعه‌ی بخش‌های مختلف کشور مرهون توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: کلیه‌ی کسب‌وکارها، استعلام‌ها و مبادلات در بستر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی باید از این بسترهای ایجاد شده استفاده کنند.
وی گفت: بر این اساس از چند ماه گذشته مجلس برای دریافت ارائه‌ی گزارش عملکرد از وضعیت اجرای دولت الکترونیک در دستگاه‌های مختلف وارد عمل شده است.
وی بیان داشت: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده‌ایم که به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شوند و اطلاعاتشان را بر روی این مرکز با هم به اشتراک بگذارند.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای پایگاه اطلاعات تشکیل داده‌اند اما به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل نشده‌اند.
وی تاکید کرد: جلوگیری از فساد اداری و امضاهای طلایی در گرو پیاده‌سازی کامل دولت الکترونیک در کشور است و بر این اساس ما با وزارت ارتباطات و سایر بخش‌ها در حال مذاکره برای حل این موضوع هستیم.
رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس گفت: در همین حال سامانه‌ی تجارت الکترونیک نیز دارای خلاء‌های قانونی است که باید برطرف شود و خلاء‌های حقوقی موجود را با کمک وزارت ارتباطات و مرکز پژوهش‌های مجلس شناسایی کرده تا مشکلات موجود را حل کنیم.
وی همچنین از وزارت ارتباطات و دولت خواست وضعیت تامین ارز مورد نیاز بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را تعیین تکلیف کنند چراکه تجهیزات مورد نیاز این بخش با وضعیت ارز فعلی امکان وارد شدن ندارد و در ماه‌های آینده با مشکلات مواجه خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه