ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

به گزارش ایلنا، سند اقدام مشترک دو وزارتخانه در زمینه‌ی توسعه‌ی کاربردهای فناوری‌های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارت نیرو امضا شد.
بر اساس این سند که برای توسعه‌ی کاربردهای فناوری‌های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق تهیه و تدوین شده، ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در بستر آی.سی.تی(ICT) و در قالب ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا، یک هزار شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و پنج شرکت بین‌المللی پیش‌بینی شده است.
با اجرای این سند، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات صنعت برق، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود و میزان مصرف آب و برق کاهش پیدا می‌کند.
بر اساس مطالعات انجام شده، اجرای آزمایشی شبکه‌ی هوشمند توزیع و مصرف آب و برق، توسعه‌ی ظرفیت مخابرات و انتقال داده برای کاربردهای هر دو حوزه‌ی نیرو و ICT با استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ی توزیع برق، راه‌اندازی و توسعه‌ی بازار الکترونیکی آب و برق با مشارکت بخش خصوصی و طراحی و راه‌اندازی آزمایشی پلتفرم دسترسی‌پذیری داده‌ها و خدمات حوزه‌ی آب و برق در اولویت قرار گرفته‌اند.
در این سند با مشخص شدن شاخص‌های رسیدن به اهداف در بخش‌های مختلف، اجرا، مدیریت و نظارت کلان آن بر عهده‌ی معاونت‌های تخصصی مربوط در ۲ وزارتخانه خواهد بود و مجریان توسط شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط در دو وزارتخانه معرفی می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه