نرم افزار
سید سجاد احمدی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير

دادگاهی در برزیل به تازگی 6 میلیون دلار از سرمایه های فیسبوک در این کشور را بلوکه کرد، آن هم به دلیل مشکلی که با برنامه محبوب این شرکت، Whatsapp در این کشور پیش آمده بود.
این برنامه از لو دادن یک سری اطلاعات مربوط به جرم های اخیر صورت گرفته در این کشور ناتوان بوده و برای مالکش هزینه زیادی رقم زد.
بر اساس خبر گزاری رویترز سیستم قضایی برزیل برای به دست آوردن اطلاعات چند جنایت صورت گرفته به اطلاعات مجرمان که از طریق این برنامه رد و بدل شده نیاز داشته اند و از آنجایی که برنامه WhatsApp در این کشور هیچ سرمایه مالی ندارد مالک آن، فیسبوک را هدف قرار دادند.
این اولین بار نیست که دولت برزیل با برنامه نامبرده در این زمینه مشکل پیدا کرده است، در طول چند ماه گذشته بارها سر همین موضوع برنامه را بلاک کرده و حتی یکی از مدیران اجرایی فیسبوک را در این کشور بازداشت کردند.
در این پرونده سرمایه های بلوکه شده، با ضررهایی که WhatsApp برای دولت ایجاد کرده برابر بوده اند. اما این بار از غیر فعال کردن برنامه خبری نیست؛ به نظر می رسد دولت برزیل در پی اقدامی جدید است. مشکل بزرگ برای هر دو طرف بازی این است که از ماه آپریل برنامه نامبرده اطلاعات را از طرف گیرنده و فرستنده رمزنگاری کرده و حتی اگر هم بخواهد نمی تواند آن ها را در اختیار دولت قرار دهد.
در این پرونده اما به نظر می رسد اطلاعات قبل از ماه اپریل بین جنایت کاران رد و بدل شده و در آن زمان از رمزنگاری دوطرفه در برنامه خبری نبوده، اما در این زمینه هم فیسبوک بارها ذکر کرده که حتی اگر اطلاعاتی هم وجود داشت از آنجا که در سرور های سیستم چیزی ذخیره نمی شود کمکی از دستش بر نمی آید. لازم به ذکر است که هنوز از طرف فیسبوک و WhatsaApp در مورد این پرونده اعلانیه رسمی منتشر نشده است.

برچسب هاWhatsApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برنامه نویسان برای هک سیستم حفاظتی واتساپ دست بکار شدند