ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير

به گزارش مهر، این تفاهمنامه امروز در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، میان امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه شرکت‌های مپنا و با حضور ابوالقاسم صادقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران به امضا رسید.
در این مراسم عباس علی‌آبادی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت فضای سایبری شبکه نیروگاهی کشور گفت: تحولات جدی در راستای توسعه هوش مصنوعی و صنعت دیجیتال، لزوم تقویت زیرساخت‌های فناورانه در شبکه‌های حیاتی و حساس کشور را دوچندان می‌کند.
وی ادامه داد: تأمین امنیت برای ارتباطات کاربران در فضای قابل قبول اطلاعاتی امروز، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که نمود یکی از این زیرساخت‌ها در صنعت برق است.
علی‌آبادی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت شبکه برق کشور، نیازمند اقدامات گسترده‌ای است که باید به صورت مداوم و از لحاظ سایبری اجرایی شود، افزود: در گذشته تأمین امنیت تنها مربوط به تأمین تجهیزات و ساخت نیروگاه‌ها بود اما امروز بحث امنیت با توجه به توسعه دیجیتال، به تأمین امنیت فضای سایبری برمی‌گردد. ازاین‌رو با همکاری با سازمان فناوری اطلاعات، قصد تأمین امنیت شبکه نیروگاهی کشور را داریم و امیدواریم این همکاری، زمینه‌ساز تسرّی این اقدام به سایر بخش‌های نیروگاهی کشور نیز باشد.
در این مراسم ابوالقاسم صادقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران، هدف از این تفاهمنامه را همکاری متقابل در تأمین امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور عنوان کرد که صنعت برق نیز جزو این زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و اگر خطر سایبری، آن را تهدید کند، شاهد یک چالش بزرگ در کشور خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه کشور ما به لحاظ زیرساختی و تکنولوژی در زمینه امنیت سایبری، به توانمندی و قابلیت‌های خوبی دست یافته است، گفت: گروه مپنا برای تأمین امنیت شبکه نیروگاهی کشور، پیشگام شده و امید می‌رود سایر زیرساخت‌های حساس کشور نیز در این خصوص اقدام کنند.
همچنین امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم انعقاد این تفاهمنامه، با بیان اینکه امروزه بخش‌های مهم صنعتی از روندهای فناورانه مانند بیگ‌دیتا و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند، تأکید کرد: جهت‌گیری صنایع مختلف دنیا از جمله صنایع نیروگاهی، به سمت استفاده از فناوری‌های اطلاعات سوق پیدا کرده و بر این اساس، ما نیازمند امن‌سازی صنایع مختلف در فضای سایبر هستیم.
وی گفت: در این تفاهمنامه، ارتباطات بین نیروگاهی بخشی از نیروگاه‌های کشور، امن‌سازی می‌شود و جمع‌آوری و کنترل داده بر مبنای یک بستر اطلاعاتی، از دیگر مواردی است که در این تفاهمنامه به آن اشاره شده تا شاهد کاهش امنیت و کاهش تاب‌آوری شبکه در صورت تهدیدات سایبری نباشیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: این تفاهمنامه یک تقسیم کار است تا شبکه زیرساخت برق کشور امن‌تر شود و ما بتوانیم از یافته‌های یکدیگر، برای امنیت این زیرساخت‌ها استفاده کنیم.
ناظمی خاطر نشان کرد: در این پروژه با استفاده از یک فراخوان، از توان شرکت‌های امنیت سایبری برای احتیاجات مد نظر استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه