تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲:۳۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

شرکت تسلا گارانتی ارزش فروش مجدد  را در سال 2013 معرفی کرد، که در آن زمان خرید یک خودروی الکتریکی یک امر پرریسک به شمار می آمد. چه باید کرد اگر خودروی الکتریکی مدل S شما کمتر از یک خودروی سدان آزمون پس داده ارزش داشته باشد؟ به هر حال، بازار در این چند سال رشد کرده و حالا تسلا اعلام کرده هر خودرویی که پس از اول ژولای خریده شود گارانتی مذکور را نخواهد داشت. این حرکت نرخ بهره را تا حد امکان پایین نگه می دارد و شرایط لیزینگ را بهبود می بخشد. البته شما اگر قبلاً یک خودرو را تحت گارانتی خریده باشید، همچنان تحت حفاظت هستید اما نفرات بعدی که خودروی شما را می خرند به ناچار باید به بازار خودروهای الکتریکی دست دوم اعتماد کنند.
شرایط طرح گارانتی بسیار پرهزینه بوده است. تسلا قول داده بود که 50 درصد هزینه پایه خودروها به اضافه 43 درصد آپشن ها را در صورت فروش ارزان تر خودرو جبران نماید. این ارقام برای شروع
کار فروش خودروهای الکتریکی چندان پرهزینه نبود، اما هم اکنون که شرکت صدها هزار خودرو تولید می کند، می تواند فاجعه بار شود.
ممکن است از این که دیگر چنین حمایتی از سوی شرکت برای کاهش ریسک مشتریان وجود ندارد، ناراحت شوید؛ اما در سوی دیگر ماجرا، این وضعیت نشان از بلوغ نسبی بازار خودروهای الکتریکی دارد. در این سال ها تقاضا آن قدر بالا رفته که برای فروش مجدد خودروی خود نیازی به پایین آوردن بیش از حد قیمت نخواهید داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه