ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ خرداد

به گزارش مهر، خطوط جدید راه آهن با بار محوری ۳۰ تن در کشور در حال ساخت هستند. همچنین اولین خط پیاده شده در مسیر اصفهان به یزد جز خطوطی بوده که از ۳۶ میلیون تن بار محوری جابجا شده در کشور طی سال ۱۳۹۷، یک سوم آن یعنی ۱۲ میلیون تن در مسیر اصفهان به یزد جابجا می‌شود.
این امر به دلیل معادن سنگ آهن شهر بافق و استان یزد و کارخانجات فولاد استان اصفهان است؛ این مسیر تا شهر خاف در استان خراسان رضوی گسترده خواهد شد.
از این رو محققان کشور در صدد برآمدند تا تجهیزات روسازی را با بار محوری ۳۰ تن بومی‌سازی کنند. سازه روسازی راه آهن از ریل، تراورس بتنی و ادوات روسازی تشکیل می‌شود که های‌تک‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود؛ تاکنون تجهیزات روسازی برای بار محوری ۳۰ تن در داخل کشور تولید نشده است.
همچنین تاکنون تست پایش کیفیت این ادوات خارجی نیز با هزینه ۳۰ هزار یورو در دانشگاه مونیخ آلمان انجام می‌شد تا گواهینامه کفایت ادوات تولیدی صادر شود.
از این رو این تجهیزات در شرکتی به عنوان اولین تولیدکننده ادوات بار محوری ۳۰ تن در داخل کشور ساخته شده است همچنین طی قرارداد همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر بررسی کفایت ادوات تولیدی نیز توسط این دانشگاه انجام می‌شود.
تاکنون تست‌ها به صورت موفقیت آمیز انجام شده و پیش‌بینی شده تست نهایی در ۱۱ خرداد انجام شود. این تست با حضور مسئولان راه آهن ایران به همراه کارشناسان فنی و هیئت همراه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت می‌گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه