گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت آمریکایی اوبر، دو کارمند خود را که در واقع مسئول حملات سایبری بر روی سرورهای این شرکت و سرقت داده ی 57 میلیون کاربر و رانندگان تاکسی بودند را اخراج کرد.
البته لازم به ذکر است کمپانی تاکسیرانی Uber که کار حمل و نقل مسافرین را در مقیاس های مسافتی زیاد نیز به عهده دارد، در سال 2016 مورد حمله ی هکری و از دست دادن داده های شخصی کاربران شده بود. در این سرقت، هکرها اطلاعات شخصی بیش از 7 میلیون راننده و 50 میلیون مشتری را به سرقت بردند و در ازای عدم افشای آن ها درخواست هزینه کردند.
هکر ها در این اتفاق 100 هزار دلار پول دریافت کردند اما رسوایی کمپانی به دلیل عدم حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش در رسانه ها منتشر شده است در نتیجه کاربران به دلیل سهل انگاری اوبر از این کمپانی شکایت کردند.
حال پس از گذشت بیش از یک سال، کمیته ی تحقیق در کمپانی اوبر، توانسته سارقان را شناسایی کند. گفتنی است این سارقان از کارمندان شرکت بوده اند و در حال حاضر اخراج شده اند. کمپانی اعلام کرده است قصد ندارد هویت دو کارمند اخراج شده را علنی کند. مدیر عامل اوبر در پی این خبر اعلام کرده ما به خاطر این مشکل از کسی عذرخواهی نخواهیم کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه