کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير

نشانه‌های آرامش قابل لمس هستند. اوبر می‌تواند در لندن به فعالیت ادامه دهد. با ۶.۳ میلیون مشتری، ۴۵ هزار راننده، و مجموعه‌ای از اصلاحات، تغییرات و امتیازات از طرف سازمان حمل و نقل لندن (TfL)، بسیاری از ناظرین انتظار داشتند اوبر برنده‌ی این نبرد باشد – و اوبر این کار را انجام داد. پس اوبر یکی از دو آزمایش را پشت سر گذاشت.
آزمایش دوم کمی واضح‌تر و سخت‌تر است. برای اینکه اوبر قادر به حمل و نقل در فضای سیاسی اروپا باشد نیاز است تا دست به تغییراتی اساسی بزند. اما اگر اوبر نشانه‌های اینکه چه کسی کاربر نهایی آن است را نادیده بگیرد، پیروزی در جنگ برای ماندن در لندن خطر از دست دادن جنگ در دیگر نقاط را بر طرف نمی‌کند.
در این بین چیزی وجود دارد: قوانین ذاتا خوب یا بد نیستند. مقررات تاکسی در زمان Travis Kalanick اساسا بد نبودند، و یا اینکه در زمان خسروشاهی هم لازم و مناسب نیستند. به همین دلیل است که قوانین طبیعی درباره‌ی چگونگی به اشتراک‌گذاری خودرو، یا حتی ترانزیت به هر شکلی برای عملیاتی شدن وجود ندارند. و این‌ها همه مجموعه‌ای از انتخاب‌ها، اولویت‌ها، و معاملات بین نیازها و ظرفیت‌های عمومی و خصوصی هستند. تنها چیزی هم که برای مردم در جابه‌جا شدن اهمیت دارد به صرفه بودن آن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه