گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ خرداد

خدمات پرداخت موبایلی در قاره آسیا با سرعت بالا رو به افزایش است و در حالی که چین حاکمیت این بازار را در دست گرفته است، دیگر کشورها نیز اقدامات فراوانی را برای تسهیل پرداخت‌های موبایلی انجام داده‌اند. اقدامات مذکور موجب شده است تا فناوری‌های پرداخت بدون پول نقد در آسیا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و البته بسیاری از اپراتورهای موبایلی هم نتوانسته‌اند سرویس‌های مناسب در این زمینه ارایه کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در منطقه ساهارا در آفریقا سیستم پرداخت موبایلی به عنوان سرویس اصلی پرداخت برای مردم محسوب می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون حساب کاربری ثبت شده به واسطه ۱۳۳ سرویس مختلف در این زمینه استفاده می‌شوند.
در مقابل، مرکز GSMA Intelligence در آخرین گزارش رسمی خود اعلام کرد در جنوب شرقی آفریقا شامل منطقه پسیفیک تنها ۹۵ میلیون حساب کاربری ثبت شده برای خدمات پرداخت موبایلی وجود دارد و کاربران این منطقه به واسطه ۴۵ سرویس موجود پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند. این مسئله نشان می‌دهد میزان پرداخت‌های موبایلی و تعداد سرویس‌هایی که در این زمینه عرضه شده پایین بوده است.
از نظر توسعه سرویس‌های پرداخت موبایلی چین در مراحل اولیه به سر می‌برد. سازگار بالای کاربران با گوشی‌های هوشمند، به کارگیری کدهای QR، رونق اپلیکیشن‌های خرده فروشی آنلاین و توسعه شبکه‌های اجتماعی برای ارایه خدمات پرداخت موبایلی از جمله مواردی است که گسترش این بازار در آسیا را باعث شده است و با این وجود چین هنوز هم نتوانسته است با بازارهای بزرگ جهانی وارد رقابت شود.
شبکه اجتماعی «وی‌چت» حدود ۱.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که ۹۰ درصد آنها از خدمات پرداخت موبایلی «وی‌چت پِی» استفاده می‌کنند. سیستم «علی‌پِی» وابسته به شرکت علی‌بابا بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در کشور چین دارد. در مقابل، سرویس «اپل پی» تاکنون ۲۵۰ میلیون کاربر فعال را در سراسر جهان جذب کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه