گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

پس از پنج سال همکاری با تسلا، معاون سابق بخش سخت‌افزار Mac، آقای Doug Field به این شرکت کوپرتینویی باز می‌گردد – ظاهرا وی بر روی پروژه‌ی ماشین خودران اپل به نام تیتان کار خواهد کرد.
اپل رسما استخدام مجدد Field را تأیید کرد، اما مشارکت ویژه‌ی وی با تیتان توسط منبعی ناشناس از داخل شرکت به Daring Fireball تائید شد. بر طبق این گزارش، Field در کنار Bob Mansfield، از بخش مهندسی ارشد سخت‌افزار اپل کار می‌کند. Mansfield در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد و از آن زمان تاکنون در پروژه‌های خاصی برای شرکت همچون تیتان فعالیت می‌کند.
تیتان برای سال‌ها یک راز غیر عادی برملا شده‌ای بود. گزارش‌ها ادعا می‌کنند اپل مدت‌ها است بین توسعه یا کاهش پروژه‌ی تیتان درگیر است، در برهه‌ای این شرکت بر روی توسعه‌ی تمام و کمال خودروهای نسل آینده، قبل از تصمیم‌گیری در مورد تمرکز بیشتر بر روی سیستم‌های خودران خاص کار می‌کرد.
بازگشت Field به اپل در میان آشفتگی‌های چشم‌گیر کارکنان مرتبط با خودرو در هر دو شرکت اپل و تسلا اتفاق می‌افتد. هر دوی این شرکت‌ها در چند سال اخیر کارشناسان خودرویی زیادی را استخدام کرده‌اند و یا از دست داده‌اند. بنابر گزارش‌ها، اپل در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ در جریان عقب‌نشینی از برنامه‌های توسعه‌ی ماشینی‌اش، صدها نفر را از کار اخراج کرد. تسلا هم اخراج‌های زیادی را در ارتباط با مشکل راه‌اندازی خودروی Model 3 خود تجربه کرده است.
Field در اکتبر ۲۰۱۳ اپل را ترک کرد تا توسعه‌ی خودروهای جدید تسلا را رهبری و تولید Model 3 را قبل از پیوستن مجدد به اپل هدایت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه