سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

Lisa Su، مدیرعامل AMD، جدیدترین GPU این تراشه‌ساز را معرفی کرد؛ تراشه‌ی گرافیکی ۷ نانومتری Radeon VII. خانم Su اعلام کرد نسل دوم تراشه‌ی گرافیکی مبتنی بر Vega از فرایند تولید ۷ نانومتری برای بهبود ۲۷ تا ۶۲ درصدی بنچمارک‌های مرتبط با گرافیک استفاده می‌کند.
کارت گرافیک جدید دارای یک ترابایت در ثانیه پهنای باند حافظه، ۲۵ درصد عملکرد سریع‌تر با قدرت مشابه و ۶۰ واحد محاسبه است که تا فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز نیز می‌رسد. Su در رویداد CES 2019، نمایشگاه تجاری فناوری بزرگ در لاس‌وگاس، از این محصول جدید رونمایی کرد. این یک لحظه‌ی تاریخی در طول ۵۰ سال عمر AMD بود.
مدیرعامل AMD در این رویداد اعداد چشمگیری را هم اعلام کرد. جهان حدود ۱.۵ میلیارد PC دارد، که برای ایجاد، تجزیه و تحلیل، و تصمیم‌گیری‌های دشوار استفاده می‌شوند. وی گفت تا سال ۲۰۲۵، تعداد دستگاه‌های متصل تا ۳۵ میلیارد می‌رسند. مصرف‌کنندگان در سال جاری ۱۶۰ میلیون لپ‌تاپ می‌خرند که سریع‌ترین رشد مربوط به لپ‌تاپ‌ها فوق‌العاده باریک است.
AMD در طول پنج سال گذشته، طراحی هسته‌ی AMD Zen را انجام داده که می‌تواند ۵۲ درصد عملکرد بهتر در هر کلاک نسبت به نسل پیشین خود داشته باشد. این شرکت از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۰ خانواده‌ی مختلف از تراشه‌های مبتنی بر معماری Zen را عرضه کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه