تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

ظاهراً وقتی صحبت از طراحی یک ساعت هوشمند می شود، ال جی ایده خاصی ندارد! اوایل سال جاری میلادی این شرکت کره ای Watch Urbane، یک ساعت مچی هوشمند را معرفی کرد که نه آنچنان فشن پذیر بود و نه حتی راحتی مناسبی بر روی دست داشت. روز چهارشنبه هفته گذشته این کمپانی نسل دوم این ساعت هوشمند را با شعار نخستین اسمارت واچ مجهز به LTE معرفی کرد.
این که ال جی تلاش می کند ساعت هوشمندی با قابلیت مکالمه را تولید کند جای تقدیر دارد، اما متاسفانه نسل دوم Watch Urbane حتی بزرگتر و زمخت تر از نسل اول بوده و راحتی کمتری را ارائه می دهد!
یک ساعت هوشمند در وهله نخست باید راحت باشد. اگر این گجت مانند یک دستبند(از نوع پلیسی!) بر روی دست احساس شود هیچ کس حاضر به خریدن آن نخواهد شد. این دقیقاً مشکلی است که Watch Urbane جدید از آن رنج می برد. نمایشگر گرد آن بزرگتر و با کیفیت تر شده اما از سوی دیگر این ساعت هوشمند بر روی مچ بسیار بزرگ به نظر می رسد. حتی اگر مچ دستتان از نظر ابعاد متوسط باشد باز هم به شکل مصحکی این ساعت را بزرگ خواهید دید. این در حالی است که اپل واچ یا ساعت های G-Shock با اینکه ابعاد نسبتاً بزرگی دارند، هرگز چنین احساسی را به شما منتقل نمی کنند.


قاب ساعت از جنس فولاد ضد زنگ بوده و جذابیت چندانی ندارد. بند لاستیکی ساعت نیز عملاً زشت محسوب می شوند!
بر روی این ساعت هوشمند سه دکمه در سمت راست قرار گرفته است. دکمه بالایی برای دسترسی به مخاطبین برگزیده، دکمه وسطی برای خاموش/روشن کردن حالتAmbient  و برگشت به واچ فیس(محافظ پس زمینه) و در نهایت دکمه سوم برای اجرای برنامه LG Health کاربرد دارند.
این ساعت از یک پردازنده 1.2 گیگاهرتزی اسنپدراگون 400، چهار گیگابایت حافظه داخلی، 768 مگابایت رم و یک باتری 570 میلی آمپری بهره می برد. مانند بسیاری از ساعت های هوشمند، Watch Urbane جدید نیز از چند سنسور بهره می برد. سنسور ضربان قلب، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج و شتاب سنج از این جمله اند.
متاسفانه در نمونه ای که در اختیار ما قرار گرفت امکان بررسی بخش نرم افزاری یا کیفیت مکالمه ساعت هوشمند وجود نداشت. اما در مجموع، Watch Urbane جدید آنچنان که باید ما را تحت تاثیر قرار نداد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

fossil کار ساخت اولین ساعت مچی های هوشمند اندروید و دستبند های هوشمند زیبایش را شروع میکند