پوشیدنی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

fossil، تولید کننده ی ساعت مچی تقریبا یک سال است که بر روی وسایل تزئینی هوشمند و ساعت مچی هوشمند اندرویدش کار میکند . و حالا ما مزه ی همه ی این چیزهایی که قولشان را داده بودند را میچشیم ، پوشیدنی هایی که واقعا میخواهید بپوشید . در حالیکه ما در 12 ماه گذشته پیشرفت هایی در زمینه ی استایل میکردیم ، ( گرچه چقدر اش مورد بحث است ) ، گروه fossil که جواهرات و ساعت مچی برای برند هایی مانند michael kors, armani , diesel ,adidas , karl lagerfeld ,tory burch  و fossil طراحی و تولید میکند و میفروشد ،در حال طراحی ساعت مچی و وسایل تجملی خودش بوده است . ولی به جای ساختن یک محصول تکنولوژی که از مد جلو است .و رویکرد بر عکسی را اتخاذ کرده ، مد در صندلی جلو ی ماشین و تکنولوژی در صندلی عقب است .


برند همنام fossil در روز چهارشنبه  4 وسیله ی تزئینی اش را در خط Q Fossil آغاز میکند ، که شامل دو نوع ساعت مچی متصل میشود ( یکی با صفحه نمایش لمسی و دیگری با صفحه ای انالوگ و کلاسیک ) و دو نوع دستبند متصل ( یکی برای مرد ها و دیگری برای زنها ) . و البته اپلیکیشنی برای پیگیری قدم هایی که برداشته اید، کالری که سوزانده اید وجود دارد . همینطور پیام هایی ازمخاطبین و اپلیکیشن هایی که به آنها اهمیت میدهید . ویژگی های دیگری هم وجود دارد مانند یاداوری برای استراحت و اینکه از شما پرسیده شود که آیا اخیرا چیز جدیدی را امتحان کرده اید . mashable نگاهی به این مجموعه انداخت و با یک نگاه میتوان آنها را نزدیک ترین چیز به کلمه ی زیبا دانست .زیباترین جواهرات هوشمندی که دیده ایم . به زودی در نقدی در این محصولات تعمق میکنیم تا قسمت تکنولوژِی آنها را نیز بسنجیم .
چرا fossil میخواهد وارد روند جاری شود ؟
قبل از اینکه به تعمق در محصولات جدید بپردازیم بیایید کمی راجع به استراتژی کار صحبت کنیم . کاملا واضح و با معنی است که چرا ساعت سازان سنتی مانند فسیل که زمانی نگران از رده خارج شدن ساعت های سنتی توسط گوشی های هوشمند بودند ، حالا بخواهند روی آخرین مد کار کنند . ساعت های مچی بازهم مد شده اند و با در نظر گرفتن مهارت گروه فسیل در ساختن قطعات با کلاس و مد روز که میلیون ها دلار فروش دارد ، پس چرا نخواهند تکه ای از شیرینی بازار ساعت مچی هوشمند را بردارند؟
گرگ مک کلوی، مدیر استراتژی و بازاریاب فسیل در ماه ژانویه به mashable گفت " درست مانند داشتن یک گوشی بر روی میز و هدفون در خیابان ، این یک سمبل وضعیت است و ساعت مچی ها هم مشابها تحول پیدا میکنند . این ساعتها تنها برای طرفداران تکنولوژی نیستند بلکه در مورد استایل و ظاهر نیز هستند . این برای ما یک فرصت بزرگ است . "
در حالیکه که این اولین نمایش دستگاه متصل فسیل نیست ، در واقع این شرکت یکی از ساعت مچی های بلوتوث دارش را 7 سال پیش به بازار فرستاده یود ، اما هیچ وقت خیز بر نداشت . خط Q فسیل به در کناره متراکم شده است .  و مراجع جدی ای پشت تلاش هایش دارد . در زیر سایه ی دستگاه هایی در intel chip و وسایلی که همراه اپلیکیشن های ورزشی مانند google fit , apple health , up by jawbone توسط   up  و UA record  توسط Under armour  هستند . بنابراین شما نمیتوانید بقیه ی پوشیدنی های ورزشی را کنار بگذارید و همینطور اپلیکیشن هایی که برای دستگاه های فسیل استفاده میکنید  .
حالا بیایید نگاه دقیقی به چهار وسیله ی جدید داشته باشیم .
Q founder
q founder اولین تلاش فسیل برای یک ساعت مچی هوشمند اندروید واقعی است . در حالیکه Q grant ( برای جزئیات درباره اش بخوانید ) (یک وسیله ی هوشمند است که با یک گوشی هوشمند همراه میشود ) ، با اینتل و گوگل در شراکت است و دارای یک نرم افزار برای این پوشیدنی اندروید است . اولین چیزی که بعد از گرفتن آن در دستانتان متوجه اش میشوید اندازه اش است : خیلی بزرگ است . مخصوصا روی مچ های دست خانم ها . ولی این شرکت به mashable گفته که در حال طراحی برای ساعت مچی های هوشمندی است که بیشتر مناسب خانم ها باشد . Q founder جلوتر از فصل خرید تعطیلاتی ( تاریخ اعلام خواهد شد ) راه اندازی شده و قیمت اش 275 دلار خواهد بود . این ساعت با صفحه ی مشکی و بند مشکی یا نقره ای می آید .
Q grant
متحیر کننده ی این گروه Q grant است که نامش میتواند به سادگی با نام بازیگر مرد انگیلیسی اشتباه گرفته شود اگر بلند بگوییم . این ساعت مچی که فروشش از تاریخ 25 اکتبر روز یکشنبه آغاز میشود، شبیه یک ساعت مچی معمولی است ، خیلی بیشتر از وسایل تزئینی هوشمندی که تا به حال دیده ایم اما زیر صفحه اش قادر به کارهایی بیشتر از تنها گفتن زمان است . این ساعت با گوشی شما همگام شده و به طور مداوم قدم های شما را پیگیری میکند و در مورد تماس ها ،پیام ها و هشدار های مهم به شما میگوید .
برای مثال میتوانید برای کارکرد ها و مخاطبین مهمتان رنگ های مختلف انتخاب کنید . مثلا اگر مادرتان زنگ بزند ، نشانگر های LED در کناره های ساعت هر رنگی را که برای او انتخاب کردید را نشان خواهند داد و چشمک خواهند زد . همینطور برای فیس بوک و توئیتر و دیگر پیام های دیگر اپلیکیشن ها . این وسیله قطعا خوش قیافه است و با دقتی که در پیام ها دارد همان وسیله ای است که میخواهید روی مچ هایتان ببندید : در نهایت ، هیچ کس از شما نخواهد پرسید که آیا در حال پیگیری قدم هایتان و اطلاعات کالریتان هستید یا نه . و شما میتوانید با این حال پیام هایی در این رابطه را بدون چک کردن دائم گوشی یا ساعت مچیتان دریافت کنید . بازخورد لامسه ای و چشمک های سریع چراغ LED این حقه را انجام میدهند .
قیمت کیو گرنت 175 تا 195 دلار خواهد بود . رنگ هایی که برای این وسیله وجود دارد صفحه ی نفره ای و بند قهوه ای ، صفحه ی طلایی و بند بژ ، صفحه ی مشکی و بند مشکی و صفحه ی مشکی و بند نقره ای خواهد بود .
Q reveler   و Q dreamer
این دستبند های هوشمند مانند ردیاب ورزشی استاندارد شما هستند اما بسیار با بند سیلیکونی معمولی شما متفاوت اند (گرچه در روز های باشگاه آن گزینه را هم دارند ) . q reveler ( طراحی شده برای مردها) و q dreamer ( برای زن ها ) به صورت یکسان ساخته شده اند و قیمتشان 125 دلار است . q reveler با صفحه ی نقره ای و بند مشکی یا صفحه ی مشکی و بند مشکی می آید و q dreamer که از یکشنبه 25 اکتبر به فروشگاه ها می آید دو رنگ دارد ، ( نقره ای و طلایی ) و 8 بند . این وسیله های نازک و سبک پیگیر فعالیت های روزانه ی شما هستند  و با  هشدار های اپلیکیشن ها و تماس ها و پیام هم همراه اند . ماند جی گرنت فسیل . هر دو با بند های نازک چرم با سگگ های محکم همراه اند و چیزی اند که دوست دارید روی مچتان ببندید ، حتی اگر باتری اش تمام شود ، یک تفاوت اساسی نسبت به گزینه هایی که در حال فروش اند .
در حالیکه کارکرد این وسایل هنوز واضح نیست، منظور قسمت تکنولوژِی و گجت اش ، ممکن است که گروه فسیل بتواند از لحاظ ظاهری ما را به طوری که صنعت باید باشد کمی نزدیک تر کند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مقایسه دوربینNexus 5X و iPhone 6S