ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان

به گزارش تماس‌نیوز، این طور که نشریه‌ی پیوست نوشته، عبدالله فاتح مدیرعامل پارس‌آنلاین بعد از انتشار خبر ادغام «پارس‌آنلاین» با «های‌وب» گفت: ازاین‌پس برند این شرکت متعلق به «های‌ وب» است و تا چند روز دیگر قیمت خرید پارس‌آنلاین توسط های‌وب در کدال بورس مشخص خواهد شد. از سوی دیگر ما نیز تا پایان سال و براساس تعهداتی که به کاربران خود داریم با برند پارس آنلاین در بازار به کار خود ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه همه‌ی بخش‌های پارس‌آنلاین به های‌‏وب واگذار نشده است، افزود: در حال حاضر تنها بخش‌های FCP، دیتاسنتر و خدمات ماهواره‌ای پارس‌آنلاین به شرکت ⁣های‌وب واگذارشده است و بخش‌هایVoIP و اینترنت چیزها (IoT) به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
فاتح درباره‌ی اینکه های‌وب قرار است چگونه هزینه‌ی این خرید را پرداخت کند توضیح داد: گمان می‌کنیم با خرید پارس‌آنلاین ارزش سهام ⁣«های‌وب» در بورس دو برابر می‌شود و این یعنی نقدینگی خوبی برای شرکت ⁣«های‌وب» ایجاد می‌شود که درنهایت می‌تواند هزینه‌های خرید شرکت پارس‌آنلاین را تامین کند.
مدیرعامل پارس آنلاین از حضورش به‌عنوان عضو هیات‌مدیره‌ در شرکت ⁣«های‌وب» خبر می‌دهد و تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه از سال آینده برندی با نام پارس‌آنلاین وجود داشته باشد یا خیر را نیز بر عهده‌‌ی «های‌وب» می‌گذارد.
این مقام مسوول هدف از این ادغام را ایجاد یک اپراتور ارتباط قدرتمند ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالایی که توسعه‌ی اینترنت ثابت خصوصاً فیبرکشی به منازل برای شرکت‌های خصوصی به همراه دارد و ازآنجاکه امکان سرمایه‌گذاری در این بازار برای شرکت‌ها به‌صورت جداگانه فراهم نیست، در نتیجه تصمیم گرفتیم با شرکت «های‌وب» برای ادغام وارد مذاکره شویم.
فاتح تأکید کرد: تصمیم برای ادغام با های‌وب تصمیم ناگهانی نبوده و مذاکره در این زمینه از سه هفته پیش آغازشده بود. درنهایت بعد از جلسه‌ی وزیر ارتباطات با دارندگان پروانه‌ی ⁣FCP و به دلیل قول‌های مساعدی که در این جلسه اعلام شد، پارس آنلاین تصمیم به ادغام خود با این شرکت گرفته است.
فاتح دلیل انتخاب ⁣«های‌وب» برای ادغام را نیز حضور این شرکت در بورس دانست و تصریح کرد: حضور «های‌وب» در بورس و شفافیت عملکردی که این شرکت در بازار داشت شرایط را برای این همگرایی مساعد کرد. پارس‌آنلاین تا آنجاکه توان داشت در بازار ارتباطی کشور به‌صورت خانوادگی حضور داشت و ازآنجاکه صنعت ارتباطات کشور نیاز به رشد بیشتری دارد تصمیم به برداشتن این گام بزرگ گرفتیم. این اتفاق مسیر را برای جذب سرمایه‌های بیشتر و استفاده از تسهیلات بانکی ایرانی و خارجی را قطعاً فراهم می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه