تیجیسی ۲۰۱۸ به عنوان بزرگترین رویداد بازیسازی خاورمیانه با معرفی بهترین بازیهای گیمستان به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، رویداد Tehran Game Convention ۲۰۱۸ با حضور بیش از ۱۳۰۰ شرکتکننده، ۴۶ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران داخلی، بیش از ۲۰ ناشر خارجی و شرکتهای بازیساز ایرانی و خارجی، ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار شد.
در این رویداد، کیت ادواردز، مدیر سابق اتحادیهی تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) به بازیسازان ایرانی توصیه کرد: فرهنگ خود را در آغوش بگیرید. ایران باستان سرآغاز بسیاری از بازیها در جهان بوده است و خیلی از کشورهای آسیایی موفق در حوزهی بازیسازی، چنین تاریخچهای ندارند. درآمد صنعت بازیهای رایانهای در دنیا سال گذشته از درآمد کل ورزشهای حرفهای دنیا بیشتر بود و این نشان میدهد کار ما اثرگذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز در این رویداد با تشریح سه استراتژی بنیاد برای موفقیت بازیهای ایرانی در بازار داخل و در بازارهای بینالمللی گفت: تقویت صنعت داخلی، بینالمللی کردن صنعت بازیهای رایانهای در کنار حفظ هویت بومی و محافظت از بازارهای داخلی، سه استراتژی اصلی بنیاد است و افق روشنی پیش روی صنعت بازیسازی ایران متصور هستیم.
در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز ۶۰ شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند. با تمهیدات اندیشیده شده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اهداف و تمرکز این رویداد روی توسعهی دانش بازیسازان ایرانی و صادرات بازیهای کشورمان به بازارهای جهانی بود. بسیاری از تیمهای بازیسازی برای برطرف کردن مشکلاتشان و بهبود کیفی پروژهها، در کنفرانسهای متنوع این رویداد شرکت کردند. همچنین پس از برگزاری TGC۲۰۱۷، تیمهای بازیسازی مختلفی پروژههای بینالمللی خود را آغاز کرده بودند که رویداد امسال فرصتی برای آنها در جهت مذاکره با ناشران خارجی محسوب میشد.
به گزارش ایسنا، رویداد Tehran Game Convention ۲۰۱۸ با حضور بیش از ۱۳۰۰ شرکتکننده، ۴۶ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران داخلی، بیش از ۲۰ ناشر خارجی و شرکتهای بازیساز ایرانی و خارجی، ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار شد.
در این رویداد، کیت ادواردز، مدیر سابق اتحادیهی تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) به بازیسازان ایرانی توصیه کرد: فرهنگ خود را در آغوش بگیرید. ایران باستان سرآغاز بسیاری از بازیها در جهان بوده است و خیلی از کشورهای آسیایی موفق در حوزهی بازیسازی، چنین تاریخچهای ندارند. درآمد صنعت بازیهای رایانهای در دنیا سال گذشته از درآمد کل ورزشهای حرفهای دنیا بیشتر بود و این نشان میدهد کار ما اثرگذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز در این رویداد با تشریح سه استراتژی بنیاد برای موفقیت بازیهای ایرانی در بازار داخل و در بازارهای بینالمللی گفت: تقویت صنعت داخلی، بینالمللی کردن صنعت بازیهای رایانهای در کنار حفظ هویت بومی و محافظت از بازارهای داخلی، سه استراتژی اصلی بنیاد است و افق روشنی پیش روی صنعت بازیسازی ایران متصور هستیم.
در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز ۶۰ شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند. با تمهیدات اندیشیده شده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اهداف و تمرکز این رویداد روی توسعهی دانش بازیسازان ایرانی و صادرات بازیهای کشورمان به بازارهای جهانی بود. بسیاری از تیمهای بازیسازی برای برطرف کردن مشکلاتشان و بهبود کیفی پروژهها، در کنفرانسهای متنوع این رویداد شرکت کردند. همچنین پس از برگزاری TGC۲۰۱۷، تیمهای بازیسازی مختلفی پروژههای بینالمللی خود را آغاز کرده بودند که رویداد امسال فرصتی برای آنها در جهت مذاکره با ناشران خارجی محسوب میشد.