امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

گروهی از محققان امنیتی می‌گویند تعدادی از برنامه‌های محبوب آیفون بی‌سر و صدا داده‌های مکانی ده‌ها میلیون گوشی موبایل را با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی اطلاعات به اشتراک می‌گذارند. تقریبا تمامی این اپلیکیشن‌ها، مانند برنامه‌های آب و هوا و تناسب اندام، برای درست کار کاردن نیاز به دسترسی به این اطلاعات دارند. اما این اطلاعات اغلب به عنوان راهی برای کسب درآمد از طریق برنامه‌هایی که به طور رایگان دانلود می‌شوند، به اشتراک گذاشته می‌شوند.
محققان امنیتی در پروژه‌ی GuardianApp می‌گویند، در بسیاری موارد، اپلیکیشن‌ها اطلاعات دقیق مکانی و دیگر داده‌های حساس و قابل شناسایی را همیشه، مرتبا، و اغلب بدون کمترین اشاره‌ای ارسال می‌کنند که در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار داده می‌شوند.
این محققان با استفاده از ابزارهایی برای نظارت بر ترافیک شبکه دریافتند ۲۴ برنامه‌ی محبوب آیفون اطلاعات مکانی را جمع‌آوری می‌کنند تا بفهمند کاربر کجاست و از چه مکانی بازدید می‌کند. شرکت‌هایی هم که داده‌ها را تبدیل به درامد می‌کنند، اطلاعات دستگاه‌های دیگر مانند شتاب‌سنج‌ها، وضعیت شارژ باتری، و شبکه‌های تلفن همراه را جمع‌آوری می‌کنند.
این دسته از شرکت‌ها به جای اطلاعات، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها و گسترش پایگاه داده‌شان پول پرداخت می‌کنند و اغلب بر اساس تاریخچه‌ی موقعیت یک کاربر برای وی تبلیغات ارسال می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه