تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ آبان

متخصصین لابراتوار  Interactive Architecture Lab در دانشکده معماری بارلت لندن موفق به ساخت پوست مصنوعی Sarotis، با قابلیت درک احساسات شده اند. به گزارش سایت خبری این لابراتوار پوست مصنوعی در درجه بالایی از درک احساس و سطح واقعیت افزوده قرار دارد.
Sarotis همانند پوست دوم و یا لباسی تنگ به نظر می رسد اما همرنگ با پوست طبیعی انسان است. در حال حاضر تنها قسمتی یقه مانند از این پوست تولید شده است. پوست ساخته شده جنسی بسیار نرم دارد اما در عین حال از فناوری بالایی برخوردار است زیرا در این پروتز حسگر های متفاوتی در سطح و عمق پروتز تعبیه شده است.
این پوست با استفاده از نرم افزار واقعیت افزوده Google Project Tango کار می کند و فرد را قادر خواهد ساخت تا اجسام اطراف را به صورت 3D مشاهده کند. در حقیقت این سیستم تمام حرکت های لمسی را پردازش و به داده تبدیل خواهد کرد. برای مثال با وارد آمدن فشار بر روی پوست، اطلاعات به دست آمده نظیر میزان فشار و محل عمل را به فرد منتقل خواهد کرد.
به گفته کارشناسان فرد به راحتی با استفاده از دستورالعمل های Sarotis می تواند در یک اتاق تاریک حرکت کند و به راحتی تغییر سطوح، دیوار را تشخیص دهد. توسعه دهندگان معتقدند که تا سال 2020، 70 درصد از صاحبان گوشی های هوشمند به سیستم های کامپیوتری نمایش سه بعدی دسترسی خواهند داشت. ساخت این پوست مصنوعی می تواند به افرادی مانند نابینایان، کم بینایان و حتی در بازی های ویدئویی نقش مهمی را ایفا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه