کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

تسلا و ایلان ماسک توافق کردند تحت مصالحه با اداره‌ی کل اوراق بهادار و داد و ستد آمریکا (SEC)، هر کدام ۲۰ میلیون دلار به رگولاتورهای مالی بپردازند و این میلیاردر از ریاست شرکت کناره‌گیری کند، اما به عنوان مدیر اجرایی در شرکت فعالیت خود را ادامه دهد.
این توافقنامه روز شنبه، توسط SEC اعلام شد و تسکینی برای سرمایه‌داران بود، افرادی که نگران این مبارزه‌ی طولانی مدت قانونی هستند که تنها باعث ضرر و زیان بیشتر به این خودروساز ماشین‌های برقی می‌شود.
SEC گفت ماسک، ۴۷ ساله، سرمایه‌گذاران را با توئیت‌های ۷ آگوست خود گمراه کرده است، وی در این توئیت‌ها گفته بود به دنبال خصوصی کردن تسلا است و برای این کار سرمایه هم تامین کرده است.
این تنظیم کننده، روز پنج شنبه در دادخواستی اعلام کرد این توئیت‌ها هیچ مبنای واقعی ندارند و هرج و مرج ایجاد شده در بازار به سرمایه‌گذاران آسیب زده است.
محکوم شدن ماسک روز جمعه توسط SEC منجر به کاهش ۷ میلیارد دلاری ارزش تسلای بلند پرواز شد، و ارزش بازار آن را در این روز به ۴۵.۲ میلیارد دلار، کمتر از ۴۷.۵ میلیارد دلار ارزش بازار شرکت جنرال موتورز، رساند.
در این مصالحه، آژانس از خواسته‌ی خود مبنی بر خارج شدن ماسک از تسلا که نامش مترادف با این نشان تجاری است، کوتاه آمد. به عقیده‌ی تعدادی از سرمایه‌گذاران این تحریم می‌تواند برای شرکت فاجعه‌آمیز باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه