تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

اگرچه تا مرسوم شدن خودروهای مستقل از راننده زمان زیادی لازم است، اما حداقل راننده درونی این خودروها حواسشان با تلفن همراه گرم پرت نمی شود!
در یک مقاله که به تازگی منتشر شده گوگل جزئیاتی در مورد نحوه کار خودروهای بدون سرنشین خود و همچنین اتفاقات ناگواری که در این ارتباط افتاده، توضیح می دهد. یکی از اهدافی که در پس به وجود آمدن این نوع خودروها وجود دارد، افزایش امنیت رانندگان و کاهش تصادفات است. بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، 94 درصد از تصادفات رانندگی در این کشور به علت خطای انسانی رخ می دهند.
گوگل مجموعاً 20 خودرو (هم بدون راننده و هم با راننده) در جاده های مختلف جهان دارد که طی 6 سال 1.7 میلیون مایل را رانندگی کرده اند. این شرکت اعلام کرده که اکنون هر هفته 10000 مایل را با استفاده از خودروهای بدون راننده، می پیماید. یک راننده آمریکایی معمولی این مسافت را در یک سال رانندگی می کند.
در این چند هزار مایل مسافت پیموده شده که اکثرا در خیابان های شهری بوده است، تنها 11 مورد تصادف جزئی بدون هیچگونه آسیبی به وقوع افتاده است. اگرچه این رقم در برابر مسافت ذکر شده بسیار ناچیز به نظر می رسد، اما گوگل ادعا می کند حتی همین تعداد نیز به علت خطای سایر رانندگان و شهروندان اتفاق افتاده است.


خطر برخوردهای شدید در خیابانهای شهر به مراتب کمتر از بزرگراه ها بوده و گوگل تمامی عوامل خطرساز نظیر رانندگانی که با تلفن همراه صحبت می کنند یا حتی افرادی که در گوشه کنار خیابان ساز می زنند، را پیش بینی کرده است.
اگرچه گوگل اعلام کرده که در این برخوردهای جزئی نیز مقصر نمی باشد اما تلاش می کند تا الگوی رانندگی رانندگان بی احتیاط را تشخیص داده و در خودروهای خود به کار گیرد. به عنوان مثال زمانی که در یک تقاطع چراغ سبز می شود، بسیاری از رانندگان با عجله سعی می کنند سریعتر از تقاطع عبور کنند، در چنین مواقعی خودروی گوگل کمی توفق می کند تا ضریب خطر پایین آید. مثلاً در یک نمونه، یک دوچرخه سوار با شتاب از جلوی خودروی گوگل عبور کرد، در حالی که اگر احتیاط خودروی گوگل نبود، این اتفاق منجر به یک تصادف می شد. دوربین های 360 درجه ای گوگل متوجه این دوچرخه سوار شدند، مسیر وی را تخمین زده و صبر کردند تا از مقابل آنها عبور کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آغاز به کار خودروهای بدون سرنشین Uber