سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

در حال حاضر نه‌ تنها Intel از جانب تولیدکننده‌های AMD و Qualcomm تحت‌ فشار قرارگرفته است بلکه با تصمیم توسعه‌دهندگان کمپانی Apple برای توسعه‌ی پردازنده‌های شخصی و جایگزینی آن‌ها با پردازنده‌های این کمپانی در مک‌بوک‌ها مواجه است.
نماینده‌ی Intel در روز گذشته در نمایشگاه Computex اعلام کرد تا پایان سال جاری پردازنده‌ی ۲۸ هسته‌ای با فرکانس ۵ گیگاهرتز خود را معرفی خواهد کرد. برای مقایسه‌ی این محصول می‌توان به پردازنده‌ی هم‌گروه آن یعنی، AMD Threadripper و یکی از نزدیک‌ترین رقبای Intel، مجهز به ۱۶ هسته و ۳۲ رشته اشاره کرد. در بنچمارک Cinebench، این تراشه ۷۳۳۴ امتیاز در بخش چند هسته‌ای دریافت کرد. تراشه‌ی جدید در سه‌ ماهه‌ی چهارم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، اما قیمت پیشنهادی همچنان یک راز است. با این‌ حال اگر مدل Intel i9-7980XE را به‌ عنوان مرجع و با قیمت ۱۹۹۹ دلار در نظر بگیریم، منطقی است فرض کنیم که تراشه‌ی جدید حتی با قیمتی بیشتر از این نمونه عرضه خواهد شد.
Intel همچنین اعلام کرد که تراشه‌ی جدید Core i7-8086K را در تعداد نسخه‌ی محدود عرضه خواهد کرد. این پردازنده با فرکانس ۵.۰ گیگاهرتز (نقطه عطف جدیدی برای تراشه‌های شرکت) خواهد بود. رونمایی از این محصول در چهلمین سال تولید CPUهای Intel و با ساخت پردازنده‌های ۸۰۸۶ مقارن بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه