موبایل و تبلت
حمیدرضا احمدزاده۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

جدید که آمده است تا به محدودیت فضای ذخیره سازی اسمارتفون ها با استفاده از فضای ابری پایان دهد
در حال حاضر فضای ذخیره سازی اسمارتفون ها کاملا به هم ریخته است و حال و روز خوبی ندارد. البته ممکن است از زمانی که اپل و سامسونگ بر این صنعت تسلط پیدا کرده اند در بازار اسمارتفون ها وضعیت اینگونه به نظر نرسد, اما هم اکنون ده ها شرکت دیگر برای جای گرفتن در جیب مشتریان تلاش می کنند. شرکت های مختلف برای متمایز کردن محصولات خود از سایرین استراتژی های متفاوتی دارند, اما روی هم رفته, بیشتر آن ها از روش های مشابهی استفاده می کنند. از آنجا که اپل و سامسونگ بر بازار محصولات رده بالا حکومت می کنند, شرکت های دیگر مجبورند با استفاده از پایین نگه داشتن قیمت رقابت کنند.
جالب توجه است که, تا به حال سازندگان کوچک اسمارتفون ها تصمیم گرفته اند که با پرداختن به یکی از موضوعاتی که بیشتر به درد کاربران می خورد و استفاده از راهکار های جدید و خلاقانه به انحصار اپل و سامسونگ پایان دهند.


از ویژگی های اولین اسمارتفون Nextbit می توان به طراحی منحصر به فرد, همراه با هوشمندی و نوآوری در نرم افزار و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد.
استارتاپی که پشت Robin است, Nextbit , توسط تعدادی از افراد خوش نام دنیای اسمارتفون ها تاسیس شد. مدیر عامل شرکت تام ماس که قبلا یک مدیر اجرایی در تیم آندروید در گوگل بود، او همچنین عضو هیئت مدیره موسس سیانوژن بوده است. رئیس هئیت مدیره شرکت مایک چان به عنوان یک مهندس هم در تیم اندروید گوگل و هم در موتورولا کار کرده است.
هم چنین طراح ارشد و ناظر محصول این شرکت اسکات کرویل که نامی آشنا در پشت HTC ONE M7  و M8 است.
این شرکت در سال 2013 توسط تعدادی از سرمایه گذاران و کارکنان Google Ventures  تاسیس شد.
Nextbit در پنج ماه گذشته بسیار خبر ساز شده بود و ما تقریبا می دانستیم که قرار است یک محصول سرگرم کننده معرفی شود, اما زیاد مطمئن نیستم که همه از Robin خوششان بیاید. این اسمارتفون چشم نواز و بسیار بی تکلف است ولی قرار نیست آیفون یا گلکسی را شکست دهد, یا جای اسمارتفون های دیگر را در بازار بگیرد. به جای آن قرار است یک مشکل بزرگ را از بین ببرد, مشکلی که بیشتر کاربران تلفن های هوشمند از آن شکایت دارند: فضای ذخیره سازی.


تا به حال چند بار برایتان پیش آمده که بخواهید یک فیلم با آیفون یا دستگاه اندرویدی خود ضبط کنید ولی با پیغام کمبود فضا مواجه شده باشید؟
تا حالا چند بار مجبور شده اید برای ذخیره کردن تعدادی آهنگ و فیلم در اسمارتفونتان تعدادی از فایل هایتان را حذف کنید؟
بسیاری از ما می خواهیم فضای ذخیره سازی رایگان در اسمارتفون خود داشته باشیم, به همین دلیل با نگاهی به مطالعات متوجه می شویم که بیشتر شکایت کاربران از اسمارتفون خود به دلیل فضای کم ذخیره سازی فایل ها به طور مداوم و یا عمر باتری است.
با استفاده از برخی نرم افزار های مبتنی بر فضای ابری, Robin مشکل فضای ذخیره سازی در اسمارتفون ها را با یک روش ساده حل کرده است. این برای کاربر نهایی بسیار ساده به نظر می رسد در حالی که پشت آن یک شاهکار مهندسی پیچیده قرار دارد.
Nextbit , Robin را به عنوان اولین اسمارتفون اندرویدی مبتنی بر فضای ابری می داند, و به نظرم این واقعا بهترین توصیف برای Robin است. خود گوشی به یک حافظه 32 گیگابایتی مجهز شده اما این حافظه بسیار پویا است و توسط 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری پشتیبانی می شود.
این اسمارتفون بدین صورت کار می کند که: تمام اپلیکیشن ها, عکس ها, فیلم ها و سایر انواع فایل در گوشی شما وجود دارد اما شما هیچ وقت به یک باره به تمام آن اطلاعات نیاز نخواهید داشت, بنابراین زمانی که حافظه 32 گیگابایتی در حال اتمام است Robin به طور هوشمندانه اپلیکیشن ها و عکس و سایر فایل ها را از گوشی شما حذف کرده و یک فضای جدید برای ذخیره سازی ایجاد می کند.
البته نباید از واژه حذف کردن استفاده کرد. در واقع آن ها به طور کامل به همراه تمام تنظیمات و اطلاعات کاربر از گوشی شما به فضای ابری انتقال می یابند. برای مثال اگر Robin اقدام به حذف بازی پرندگان خشمگین از گوشی شما بکند شما می توانید بعدا آن را از فضای ابری فراخوانی کنید.
هر چقدر بیشتر از Robin استفاده کنید او نیز بیشتر می آموزد, پس اپ هایی که معمولا از آنها استفاده می کنید را در اسمارتفون نگه میدارد و به فضای ابری انتقال نمی دهد, ولی بقیه فایل ها که کم تر مورد استفاده قرار می گیرند هنگام نیاز به فضای ابری انتقال می یابند.
این قابلیت رابین باعث می شود کاربران دیگر نگران فضای ذخیره سازی خود نباشند و با خیال راحت از اسمارتفون خود استفاده کنند. در یک جلسه قبل از معرفی رابین, Nextbit به تعداد دفعاتی که این راه حل نو آورانه را قبل از اجرا طراحی کرده بودند اشاره کرد.
در رابین کمتر از دیتا استفاده می شود و وای فای روش مورد علاقه Nextbit است.
این گوشی در زمان اتصال به وای فای به داده ها پشت می کند,ولی می توانید اپلیکیشن های بلا استفاده, فیلم ها و تصاویر را با استفاده از دیتا در هنگام پرواز حذف کنید حتی در صورتی که وای فای در دسترس نباشد. البته هنوز مشخص نیست که راه حل Nextbit چه مقدار از دیتا را مورد استفاده قرار می دهد.
و اما اخبار بد: شما هنوز قادر به خرید رابین نیستید! این گوشی قرار است در سه ماهه اول سال 2016 عرضه شود. در ابتدا 1000 رابین با قیمت 299 دلار به فروش خواهد رسید سپس در یک کمپین سی روزه به قیمت 349 فروش خواهد رفت و در زمان عرضه ی اصلی نیز قیمت آن 399 دلار خواهد بود.
من شخصا با صرف زمان و استفاده از نسخه اولیه رابین به ایمن بودن آن پی بردم که واقعا مرا تحت تاثیر گذاشت. این یک اسمارتفون آشنا برای همه و در عین حال منحصر به فرد است. طراحی آن نیز بسیار ساده و منحصر به فرد است. همچنین مجموعه ای از LED ها در پشت به شما اجازه می دهد هنگامی که فضای ابری رابین در حال کار است از فعالیتش آگاه شوید.
نرم افزار رابین نیز یک پدیده محسوب می شود. نسخه ای از رابین که من آن را مورد استفاده قرار دادم اندروید آبنبات چوبی را اجرا می کرد ولی احتمالا نسخه اصلی اندروید marshmallow را اجرا کند. در هر صورت این نرم افزار شبیه اندروید خالص است و احتمالا دوستداران اندروید عاشق آن شوند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به روز رسانی سونی اکسپریا Z2 ، Z3 به آندروید 6.0.1 (مارشملو)