پوشیدنی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

لس آنجلس_ بهترین وسیله ی واقعیت مجازی چیست؟ برخی میگویند کنترل کننده های بازی بهترینند و آکیلیوس در حال کار کردن برروی آکیلیوس  لمسی پیشروی خود است ولی گروه مانوس معتقد است که دستکش های بیسیم بهترینند.  این شرکت نمونه ای اولیه از دستکش های واقعیت مجازی بیسیمش را در E3 لس آنجلس نشان داد که مانوس نامیده میشوند . mashable فرصتی برای امتحان کردنشان داشت که ببیند آیا آنها واقعا در زمینه ی واقعیت مجازی پیشرو و قدرتمند هستند یا نه . مدلی که من امتحان کردم شامل یک جفت دستکش سیاه با یک جای کوچک میشد که دارای سنسور های حرکتی برای پیگیری حرکات دست بود که در قسمت بالاییشان وصل شده بود. تک تک انگشت ها به وسیله ی سنسور های انعطاف پذیر درون دستکش ها ، ردیابی میشدند. بعد از پوشیدن این دستکش ها باید یک روکش زرد و سبز هم روی هر دستکش میکشیدم ، مانوس گفت که آنها برای ردیابی و پیگیری موقعیت لازم اند.
سپس همه ی ردگیری های انگشتان به صورت بیسیم و از طریق بلوتوث به یک هدست واقعی مجازی (VR) فرستاده میشوند. نرم افزاری که مانوس استفاده میکند بدون محدودیت است. دستکش ها به هدست های واقعیت مجازی Gear سامسونگ وصل شده بودند و همانطور که قبلا نوشتم، هدست های واقعیت مجازی گرایش به گرم شدن بیش از حد در نمونه های نمایشی داشتند. نمونه (دمو) یی که من امتحان کردم، خیلی قدیمی بود: بازی ساده ای که من باید در آن ربات های شکل توپ را که بر سر من میریختند ، نابود میکردم. دو راه برای نابود کردن آنها بود : 1. با هر دو دستم تفنگ های انگشتی بسازم و شلیک کنم و 2 . دستانم را مشت کرده و سپس باز کنم تا یک انفجار به وجود آورم که این کار عده ای از ربات ها را با هم میشکت. کنترل ها کار میکنند ولی ردگیری ها هنوز کمی دشوار است. مانند خیلی از این وسیله های  |VR یا واقعیت مجازی، تاخیر قابل توجهی بین زمانی که حرکت را انجام میدهیم تا عملی شدن آن بر روی صفجه وجود دارد. جایی در امتحان کردن نمونه ام، یکی از دستکش ها کارش متوقف شد و مجبور شدم دوباره تنظیمشان کنم. با اینحال ایجاد انفجار با دستانم پاسخ گو و موثر تر بود.


همچنین مساله ی خستگی هم وجود دارد. بعد از تنها دو دقیقه نگه داشتن دستانم در هوا و شلیک کردن با انگشتانم، احساس خستگی در بازو هایم کردم. ولی درباره ی این وسیله خیلی هیجان زده ام. این دستکش های پتانسیل اش را دارند. استفاده از آنها همان حس هیجانی را به من داد که وقتی با کینکت ایکس باکس 360 کار کردم داشتم . ( کنترل حرکتی به صورت واقعیت مجازی) . که البته  عاقبت این دستکش ها هم مانند کینکت میشود : طراحان آن طور که باید به آنها نمیپردازند و از آنها اجتتاب میورزند.  دستکش های واقعیت مجازی مانوس برای سفارش در سایت اش به قیمت 309 دلار آماده اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۰:۴۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد
منابع خبرتون رو ذکر نمی کنید ؟
مجله اینترنتی سهـــا
۱:۳۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد
سلام و ممنون بابت حسن توجه شما ، منبع خبر فوق اضافه شد.
مجله اینترنتی سهــــا
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ خرداد
http://mashable.com/2015/06/17/manus-vr-gloves
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

4k را فراموش کنید ,سامسونگ در تلاش است یک نمایشگر 11k بسازد