تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

نمایشگرهای انعطاف پذیر چند وقتی هست که در دنیای تکنولوژی معرفی شده اند. محققات دانشگاه بینگهمتون یک باتری تاشو با الهام از اشکال اریگامی را توسعه داده اند که توسط باکتری ها قدرت گرفته و از کاغذ ساخته شده است. بدین ترتیب این باتری ها یک گزینه بسیار کم هزینه برای مواقعی که دسترسی به منابع انرژی دشوار است، محسوب می شوند.
تمام این ویژگی ها خوب است، اما استفاده اصلی این باتری ها واقعاً کجاست؟ حسگرهای زیستی به تازگی وارد دنیای فناوری شده اند. برای استفاده از این حسگرها باید آنها را در یک دستگاه دیگر قرار داد. هدف از تولید این باتری این است که این حسگرها خودشان منبع تغذیه خود را همراه داشته باشند. باتری مذکور در ابعاد یک جعبه کبریت تا می شود و هزینه ساخت آن 5 سنت می باشد.
سئوخئون چوی، پروفسور همیار حاضر در این پروژه می گوید: کاغذ ارزان است و همچنین زیست تخریب پذیر می باشد. به علت ویژگی های خاص کاغذ نیازی به پمپ های خارجی یا سرنگ نداریم.
اما نقش باکتری ها چیست؟ باکتری های موجود در آب های راکد یا مایعات دیگر(نظیر فاضلاب یا عرق)، با متابولیسم خود انرژی کافی(در حد میکرو وات) تولید کرده وی می توان از این انرژی برای نیرو دادن به حسگرهای زیستی استفاده کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آموزش جیلبریک آی او اس 8