تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۵ مرداد

بنا به گزارش نیویورک تایمز و رویترز، دو سناریو برای علت یابی تصادف مرگبار مدل S خودروها تسلا ارایه شده، که هیچ کدام مربوط به سیستم خودران (اتوپایلوت) نمی باشد. در جریان یک ملاقات با کمیته سنای آمریکا، سازنده این خودرو دو علت احتمالی را ذکر کرده است. علت اول می تواند این باشد که دوربین مربوط به ترمز خودکار ماشین در مواقع اضطراری، کامیون مورد نظر را شناسایی نکرده باشد. علت دوم نیز شاید این باشد که دوربین ترمز اضطراری، کامیون را دیده اما گمان کرده یک جسم بزرگ مانند ساختمان است. این سیستم طوری برنامه ریزی شده که ساختمان ها و موانع بزرگ را نادیده بگیرد، تا از ترمز بیهوده جلوگیری گردد.
اگر خاطرتان باشد، خودروی مدل S با یک کامیون تصادف کرده بود، در حالی که اتوپایلوت آن روشن بوده است. از آن جا که سیستم دستیار نیمه خودکار راننده یک فناوری جدید است، دو نهاد دولتی نظارتی از جمله نهاد ملّی امنیت حمل و نقل در آمریکا در حال تحقیق بر روی این تصادف هستند. نتایج اولیه نشان می دهد که خودرو سرعت غیرمجاز داشته است.
لازم به ذکر است شرکت تسلا سیستم کمک راننده (اتوپایلوت) را مجزّا از ترمز خودکار می داند. اتوپایلوت تنها قادر به تغییر لاین خودرو در خیابان و بزرگراه است. تسلا همواره تاکید کرده که تصادف به سیستم اتوپایلوت ربطی نداشته، با این حال رابطه تجاری خود را با کمپانی سازنده سخت افزار شناسایی تصویر متوقف کرده است. تسلا قبلاً اظهار کرده بود که "نه سیستم ترمز خودکار و نه خود راننده قسمت روشن کامیون را که به رنگ آسمان بوده است، تشخیص نداده اند، بنابراین ترمز عمل نکرده است."

برچسب هاTeslaModel S crash
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Audi بر روی طرح مفهومی یک شاسی بلند اسپرت الکتریکی کار می کند