تکنولوژی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

زمانی که ماهواره ی new horizon ناسا پرواز در ارتفاع کم تاریخی اش را در نزدیکی پلوتو در 14 جولای انجام داد ، اطلاعات ارزشمندی از سیاره ی دورف و ماه هایش جمع آوری کرد ، اما با فاصله ای که تا زمین بود ، حدود 3 میلیارد mi (4.8 میلیارد کیلومتر) ، مخابره کردن این داده ها زمان خیلی زیادی میبرد . برای زیاد کردن سرعت کار، یک روند دانلود بسیار سریع  را از سفینه ی بدون سرنشینی ترتیب داده که مقدار بسیار زیادی از داده ها را در طول 12 ماه آینده خواهد رساند . تا به حال، new horizons بر روی اطلاعات کمتری از خرده ریز های دارای انرژی ، باد خورشیدی و غبار و وسایل فضایی ، با چند عکس انداخته شده ،و با وجود شکست های پی در پی ، تمرکز کرده است. اما در 5 سپتامبر ناسا پنجره را باز کرد . این ماهواره حالا درحال فرستادن مقدار زیادی اطلاعات به میزان نسبت بالایی است و زمانی که دانلود عکس های رزولوشن بالا و دیگر داده ها را شروع میکند یک سال طول میکشد .

در عصر پهنای باند با سرعت ، ما عادت به جریان داده ها با حجم های زیاد و سرعت بالا کرده ایم ، اما حتی بعد از 7 هفته روبه رو شدندش با پلوتو ، بیشتر داده های ضبط شده توسط new horizons در بانک های حافظه اش قفل شده باقی مانده است . به این دلیل که new horizons که حالا از پلوتو فاصله میگیرد و از منظومه ی شمسی بیرون میرود، آنقدر دور است که سیگنال های رادیویی 4.5 ساعت طول میکشد تا به زمین برسد و با تنها 12 وات فرستنده ، فقط میتواند 1 تا 4 کیلوبایت در ثانیه داده بفرستد، بستگی به این دارد که چگونه داده فرستاده میشود و کدام آنتن شبکه ی فضا دریافتش میکند 


رهبر گروه تحقیق new horizons ، آلن استم از موسسه ی تحقیقاتی ساوسوست ( SwRI) در بولدر  کولورادو میگوید : " این چیزی است که ما به خاطرش آمدیم، این عکس ها ، طیفها و دیگر انواع داده ها که قرار است به ما در فهمیدن اصل و سیر تکاملی سیستم پلوتو برای اولین بار کمک کنند . و چیزی که در راه است تنها 95 درصد باقی مانده ی داده نیست که هنوز از سفینه بسیار دور است ، این بهترین مجموعه ی داده هاست ، بالاترین رزولوشن عکس ها و طیفها ، مهم ترین داده های جوی و بیشتر . این کشف یک گنج است ."
ناسا در حال ساختن عکس های گرفته شده توسط long range reconnaissance imager است . (LORRI  وقتی که بیاید برا ی عموم آزاد خواهد بود . تاریخ بیرون آمدش 11 سپتامبر است . )

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
Mergen
۹:۴۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور
گفتن اصطلاح سیاره دورف( خط 2) زیاد جالب نیست.بجاش از سیاره کوتوله استفاده کنید بهتره.
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اگر پلوتو را با این رنگ ندیده اید پس تا به حال پلوتوی واقعی را ندیده اید