موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

اپل: میخواهیم که آی فونتان جای پاسپورتتان را بگیرد.
ApplePay بالاخره در ماه آینده به انگلستان می آید و این برند تنها به جایگزین کردن پول و کارت اعتباری با موبایل و ساعت ، اکتفا نمیکند.
من امروز صبح را با ادی کو ، نایب رئیس خدمات و نرم افزار های اینترنت و جنیفر بیلی ، نایب رئیس خدمات اینترنتی اپل گذراندم ، تا بفهمم این سیستم چگونه در سان فرانسیسکو کار کرد، جایی که سیستم برای چند ماه به کار گرفته شده بود.
کیو در مورد یک چیز مطمئن بود : این برای اپل یک شروع است . این سرویس در حال شروع شدن در انگلستان و بعد در جاهای وسیع تری در دنیاست.( از آنجایی که توافقات بیشتری با تجار برای محصولات اپل در حال شکل گیری است ) ولی کمپانی برنامه های بزرگتری دارد. مدیر اپل کیف پولش را به ما نشان داد: پول نقد و مقداری کارت در آن بود. او گفت هدف اپل این است که همه ی این چیز ها را تا جایی که میتواند حذف کند. که شما دیگر مجبور نباشید پول نقد و کارت های اعتباری و کارت های بدهی ها را با خود حمل کنید.


از همه جالب تر هدف نهایی کمپانی بود : اینکه در آینده حتی جای گواهینامه ی رانندگی و پاسپورت را هم بگیرند. کیو اقرار کرد که این هدف طولانی مدت است . باید از موانع دولتی مختلفی گذشت ولی واضح است که اپل میخواهد راه چاره ای برای حمل اسنادتان باشد. این بیومتریک ها  بخش اساسی در تصدیق و سندیت گواهینامه های رانندگی و پاسپورت ها هستند. آنها را امن تر و از کلاهبرداری جلوگیری میکنند. ایده ی استفاده از بیومتریک ها روی موبایل کار را برای استفاده کنندگان ساده تر و امن تر میکند.
کیو دقیقا نگفت که چگونه میخواهد این سیستم را در آی فون بگنجاند و حتی یک چارچوب زمانی هم مشخص نکرد. ( البته قرار نبود به این زودی اتفاق بیفتد)
پیشرفت های آتی در امنیت تلفن های همراه هوشمند ، مانند رمز گذاری های پیشرفته ترو سیستم های بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت یا تطابق نبض ,این ایده را برای دولت هایی که نگران دزدی هویت اند جالب تر کرد. خلاصه اینکه این سیستم ها تلفن شما را مکانی امن تر از سیستم های موجود میکنند.

پرداخت آسان

امروز techradar   راه های بیشماری را که میتوانید برای پرداخت کالاهایتان با apple pay در شهر های آمریکا به کار ببرید را امتحان کرد.  کل این تنظیمات برای هر کاربر جدیدی آسان است : یک عکس از کارت خود بگیرید، کد ccv  خود را وارد کنید و اطلاعات به صورت امن به بانک شما فرستاده میشوند، که اعتبار را تصدیق کرده و یک پیام یا ای میل با یک کد تایید میفرستند.  بعد از آن کارت شما با امنیت کامل بر روی ساعت یا موبایلتان ذخیره شده . شما یک کارت را در اولویت میگذارید .که هر وقت آی فونتان را نزیدک پایانه یا محل اتصال نگه داشتید ظاهر شود. ( یا دو بار دکمه ی ساعت را فشار دهید. )


اگر آن کارت را نمیخواهید فقط کافی است یکی دیگر را انتخاب کنید. ولی اگر کارتی را بیشتر استفاده میکنید را در اولویت قرار دهید ، سرعت کارتان بالا میرود. به خصوص بر روی ساعت. که از روندش از دو بار ضربه زدن پیچیده تر است. (برای آنهایی که در اولویت نیستند )
وقتی در سوپرمارکت ها، داروخانه ها و کافی شاپ های سان فرانسیسکو میگشتیم، روش های مختلف پرداخت, عکس العمل های مختلفی را در فروشندگان بر می انگیخت. استفاده از ساعت اپل برای پرداخت هر چیزی برای خیلی ها جالب بود، خرده فروشی به ما گفت که این اولین باری است که همچین چیزی را در دنیای واقعی میبیند. که البته از آنجایی که apple pay و ساعت اپل هر دو جدیدند هنوز جهانی نشده اند ، کاملا عکس العملی منطقی است. بیلی گفت که محدودیتی در استفاده از ساعت اپل برای خرید اجناس نخواهد بود . و دقیقا مانند کارت های(contactless) از استفاده ی دزد ها از آن جلوگیری میکند.
ولی ساعت میتواند به طور خودکار توسط touchID وقتی که به آی فون وصل است، تصدیق شود .( کد عبور لازم است و ساعت باید کنده شود )
به هر حال فروشنده ها اگر نگران این سیستم هستند میتوانند محدودیت هایی قرار دهند ، مثلا برای اجناس خیلی گران استفاده نکنند. و این توانایی را هم دارد که پاسپورت شما را نگه دارد. همچنین بلیط های هواپیمایی که با پاسپورتتان ترکیب شده اند ، حمل و نقل با قطار های مختلف و کمک کردن به شما وقتی پلیس شما را به خاطر سرعت بالا نگه میدارد.

امضاهای بیهوده

استفاده از موبایل ها به یک اتفاق کاملا عادی ای تبدیل میشود ، صاحب یک کافی شاپ به ما گفت که در روز کاربران بسیاری برای پرداخت پول نوشیدنی هایشان از iphone استفاده میکنند. این احتمالا ساده ترین مثال از چگونگی کارکرد apple pay بود. با تراشه ی nfc که در موبایل است، دستگاه به صورت خودکار اگربه یک پایانه ی apple pay نزدیک باشد ، نشان خواهد داد و اگر کاربر انگشتش را روی پنل  touch ID   نگه داشته باشد، پرداخت سریع انجام خواهد شد.
یکی از غیر منتظره ترین چیزهایی که در خرید به آن بر خوردیم این بود که کیو مجبور بود برای یکی از خرید هایش امضا کند، که ظاهرا به خاطر یکی از قرار داد های مالی با بانک های آمریکاست.
برخی توافقات در آمریکا به این صورت است که یک بانک برای همه ی تراکنش های کارت ها به امضا نیاز دارد تا مانع کلاهبرداری شود. گرچه یکی از اشتباهات سیستم در مورد apple pay  این است که آنجا دیگر امضایی نیست که با آن مقایسه شود.
این چیزی نیست که در کشور های دیگر نظیر انگلستان نیاز باشد. چوم سیستم های chip  و pin  برای سالها استفاده میشند ولی در آمریکا نیز به زودی این قضیه از بین خواهد رفت.


اپل به طور واضح در حال تلاش برای آوردن سرویس pay به جاهای جدید است. ( بالاخره از این تراکنش ها پول در می آورد) . ولی ابتدا باید به یک توافقاتی برسد.
اپل باید با بانک های مختلفی به توافقاتی برسد، فراهم کنندگان سرویس(ویزا و مستر کارت) و همینطور تجار و فروشندگان. به همین دلیل است که وقتی یک برند وارد کشور جدیدی میشود ، شما لیستی از بسیاری برند ها و موسسات مالی میبینید.
اینها زمان بیشتری برای اعمال شدن در فروشگاه ها خواهند گرفت. به همین دلیل است که کابران در انگلستان وقتی قادر به استفاده از apple pay تا سال دیگر نیستند ( چون بانکشان هنوز قرارداد سرویس را امضا نکرده ) عصبانی میشوند.
ولی نمایش صبح نشان داد که pay چقدر میتواند ساده باشد. و این حتی راه  را برای رقبا هموار میکند (مانند گزینه های  قریب الوقوع سامسونگ و اندروید) که پیشرفت کنند. چون فروشندگان و بانک ها بیشتر و وبیشتر با پرداخت های موبایلی آشنا میشوند.
هیچ شکی وجود ندارد که موبایل ها در زندگی ما نقش مهم تری هم ایفا خواهند کرد و امید است تا سال 2020 گم کردن کیف پولتان برایتان مهم نباشد و باعث هل شدنتان نشود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید