موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۰:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

دستیابی به این قدم کوچک می تواند نشانه ای از همکاری بزرگتر اپل و اینتل در آینده باشد.
در ماه جون، مدیر اجرایی موبایل اینتل ، ناوین شینوی به Engadget گفته است که علی رغم لغو کردن تراشه های SoFIA متمرکز بر موبایل خود، این شرکت "کار خود را در زمینه ی آزمایش کردن و دنبال کردن فرصت ها به منظور انجام یک کار متفاوت تمام نکرده است" و برخی از شواهد مربوط به آن نیز در حال حاضر موجود می باشند. آیفون 7 به تازگی عرضه شده است، بنابراین، طبیعتا هنرمندان باز کردن گوشی در Chipworks به باز کردن یک مدل آمریکایی A1778 تنها برای پیدا کردن یک مودم ساخته شده از اینتل، گیرنده و فرستنده ی RF و تراشه های مدیریت کننده ی برق موجود در داخل آن پرداخته اند. این رویداد می تواند به تایید یکی از شایعات مطرح شده در Bloomberg بپردازد که اینتل به جایگزین کردن Qualcomm در برخی از نسخه های تلفن پرداخته است (iFix یک مودم Qualcomm در آیفون 7 Plus پس از باز کردن آن پیدا کرده است).
نوین شینوی، مدیرعامل خدمات مشتریان در اینتل گفته است:
ما فکر می کنیم که این مودم می تواند از اهمیت بسیاری برخوردار باشد: مودم های 4G و 5G قرار است به شدت پیچیده باشند، و همچنین قرار است شرکت های کمتر و کمتری در جهان باشند که بتوانند این کار را انجام دهند. شما شرکت هایی مانند Broadcom, Marvell و NVIDIA را دیده اید که از صنعت مودم بیرون آمده اند. ما در حال حاضر در نقطه ای هستیم که از دارایی های کمیابی برخورداریم که روز به روز بر ارزش های آن ها اضافه می شود.


مهم تر از همه، سهیم بودن در یک معامله برای مودم ها می تواند تنها به عنوان آغازی برای آرزوهای بلندپروازانه ی اینتل در زمینه ی موبایل های متمرکز شده باشد. ماه گذشته، این شرکت آشکار کرد که آن ها توانسته اند به دریافت مجوز برای تولید تراشه های ARM بپردازند، و اگر همه چیز به خوبی پیش برود در نهایت می توانند به جایگزین کردن فضای پردازشگرهای بپردازند که اخیرا به وسیله ی شرکت هایی مانند سامسونگ و Qualcomm تحت سلطه قرار گرفته است.
LG نیز در حال آماده شدن برای ساخت یک "پلتفرم موبایل در سطح جهانی" می باشد و از تکنولوژی 10nm اینتل استفاده می کند، در حالی که واقعیت مجازی و پردازشگرهای AI می توانند به عنوان فرصت های دیگر محسوب شوند. بیشتر از یک دهه از زمانی گذشته است که اپل به سخت افزار اینتل x86 برای کامپیوترهای خود روی آورده است و حالا حداقل امکان ایجاد یک همکاری مشابه برای دستگاه های موبایل در آینده فراهم خواهد شد.

برچسب هاiPhone 7 Plus
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بررسی اولیه‌ی جدیدترین اعضای خانواده‌ی اپل؛ iPhone 7 و iPhone 7 Plus