ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

به گزارش پیوست، اندازه بازار مبادلات رمزارز در ایران شفاف نیست و آمار دقیقی از آن وجود ندارد. اما طبق داده‌کاوی‌های انجام شده پس از قطعی سراسری اینترنت در آبان ۹۸ و کاهش نرخ ۱۰ درصدی سختی شبکه بیت‌کوین، اندازه بازار استخراج رمزارز در ایران را حداقل روزانه ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.
طبق برآورد تحلیلی صرافی آنلاین بیتستان، با گذشت یک سال از پاییز ۹۸، طرفداران رمزارز در ایران بسیار زیاد شده است. با اندازه‌گیری حجم معاملات صرافی بیتستان و بررسی حجم معاملات سایر صرافی‌های آنلاین، اندازه بازار معاملات روزانه رمز‌ارز‌ها در ایران در کمترین حالت بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
بر اساس این گزارش، با توجه به محدودیت‌های بانکی موجود در ایران، تنها ۲۰ درصد از حجم معاملات رمزارزی در ایران روی پلتفرم‌های ایرانی انجام می‌شود و مابقی این‌ مبادلات باتوجه به ماهیت نگهداری و انتقال غیرمتمرکز رمزارزها و نیز قرارگیری در دسته مبادلات بیشتر از مقدار مجاز برای کد ملی، در سیستم یکارچه پولی بانکی ایران، خارج از این چارچوب قرار می‌گیرند. از همین رو در مقایسه حجم برآورد شده، سهم بازار فعلی صرافی آنلاین بیتستان از بازار رمزارز ایران کمتر از ۵ هزارم درصد برآورد می‌شود. این در حالی است که به‌طور تقریبی هر ۳ ماه یکبار حجم و مقدار معاملات رمزارزی در این سیستم دوبرابر اندازه قبلی می‌شود.
طبق این گزارش درحال حاضر کاربران صرافی آنلاین مبادلات رمزارز بیتستان حدود ۱۰ هزار نفر است که از این تعداد بیش از نیمی از آن‌ها احراز هویت شده‌اند. در این میان حدود ۷۸ درصد کاربران آقا و حدود ۲۲ درصد آن‌ها خانم هستند. بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال حدود ۴۵ درصد از کاربران این صرافی را تشکیل می‌دهند. نکته جالب آن‌که حدود ۳۰ درصد از کاربران این مجموعه را افراد ۱۸ تا ۲۴ سال و کمتر از ۵ درصد از آن‌ها را کاربران بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه