تکنولوژی
الناز فرجی۰:۵۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

اگر بتوانید در 60 ثانیه هرچقدر که میتوانید درام بزنید ممکن است در رقابت سالیانه ی سریع ترین درامر جایگاهی داشته باشید اما ما هنرمندانی مانند کوزی پاول ، فیلتی انیمال تیلور و میچ میشل را هر زمان که بشود قبول میکنیم . زمانی که سعی میکنید در اتاقتان بهترین یا سریع ترین باشید اشکالی ندارد اگر آرزو کنید که ای کاش یک دست سوم داشتید . استاد تکنولوژی جورجیا ، گیل واینبرگ و تیم تحقیقش ممکن است بتوانند آرزوی شما را بر آورده کنند . آنها یک دست رباتی قابل پوشیدن همراه با چوب درام طراحی کرده اند که قادر است هم به موزیک در حال پخش عکس العمل نشان دهد و هم حرکات نوازنده . این پروژه ادامه ی ساخت دست رباتی برای درامر جیسون بارنز در سال 2014 است . او در حالیکه مجرای رستوران را در اوایل سال 2012 تمیز میکرد دچار برق گرفتگی شد . بیش از 22000 ولت . این اتفاق باعث شد  که او دست راستش را قطع کند . ولی نمیخواست که رویایش را کنار بگذارد ، پس یک بازوی مصنوعی برای خودش دست و پا کرد . این کار با این که موثر بود اما ایده آل نبود . پروفسور واینبرگ و تیمش پا پیش میگذارند و دست رباتی دوچوبه را میسازند .
این بازوی سوم قابل پوشیدن برای هر کسی است که در جایگاه درام نیاز به یک دست کمکی دارد . این وسیله رباتی به بازوی درامر وصل میشود و گفته میشود که قادر به تشخیص اعضای درام است و همچنین مسیر و نسبت بازوهای انسان ، به لطف شتاب سنج های توکاری شده و تغییر مکان به نسبت آن . اگر بازوی انسان حرکت کند تا به جفت سنج ها ضربه بزند ، بازوی رباتی هماهنگ میشود تا به سنج ضربه بزند ، زمانی که نوازنده بخواهد پارادیدل بزند ، بازوی سوم به کنار حرکت میکند .


ضربه های اصلی بر مبنای صداهای کشف شده در اتاق هستند ، با صدای ضربه ی چوب درام که بدیهه سازی سرعت و ریتم نوازنده است موتور بازوی رباتی اطمینان حاصل میکند که این چوب همیشه موازی سطح قرار میگرد و حرکات به لطف برنامه ریزی بر اساس تکنولوژی حرکت طبیعی دارند . این تیم میگوید که قدم بعدی آوردن پرکاشن تحت کنترل مغز کاربر است ، و امتحان یک هدبند EEG که از حالا به امید تشخیص الگوهایی که به واکنش سیستم به افکار نوازنده مربوط میشود در حال آزمایش است . اما این توسعه میتواند فراتر از موزیک انسان- ربات برود .
واینبرگ میگوید : " تصور کنید که دکتر ها میتوانستند از یک بازوی سوم برای آوردن ابزار ، وسایل و حتی برای کمک در جراحی استفاده کنند . تکنیسین ها میتوانستند از یک دست اضافه برای تعمیر و آزمایش استفاده کنند . موزیک بر اساس زمان ، دقت و حرکت است . استفاده از یک بازوی سوم و تقویت آن ایده ی بسیار عالی ای است . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد