کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير

IBM ممکن است پس از انتشار رشد فروش‌های مجدد و گفتن اینکه کسب و کار رایانش ابری آن عملکرد خوبی دارد، بتواند اعتماد برخی سرمایه‌گذران را دوباره به دست آورد.
این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: رشد ۲ درصد درآمد آن مطابق با نوسانات ارز، ۲۰ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی دوم برای آن به بار آورد. تحلیلگران آن را ۱۹.۹ میلیارد دلار تخمین زده بودند. در این مدت، سود شرکت به استثنای برخی موارد، برای هر سهم به ۳.۰۸ دلار رسید که کمی بالاتر از انتظارات تحلیلگران با ۳.۰۴ دلار در هر سهم بود.
با این حال، حاشیه‌های سود ثابت بودند و Armonk، شرکت مستقر در نیویورک شاهد کاهش رشد جزئی در این واحد که شامل کسب‌وکارهای هوش مصنوعی Watson آن است، بود. سه‌شنبه و پس از عقد قرارداد ۱۴۴.۵۲ دلار در نیویورک، سهام آن در روزهای اول معامله حدود ۲ درصد افزایش داشت.
در حالیکه درآمد شرکت طی بیشتر از پنج سال گذشته کاهش داشته، IBM از سرمایه‌گذارانش درخواست می‌کرد بر آنچه که آن را ضروریات استراتژیک می‌نامد، تمرکز کنند – که مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای جدیدتر شامل محاسبات رایانش ابری، AI و نرم‌افزارهای امنیتی بودند. کسب‌وکار رایانش ابری شرکت هم سازگار با تغییرات ارز در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رشدی ۱۸ درصدی داشت و به ۴.۷ میلیارد دلار رسید که این گزارشی امیدبخش نسبت به ۱۴ درصدی بود که IBM اوایل سال جاری منتشر کرده بود. به طور کلی، ضرورت‌های استراتژیک در این دوره منجر به کسب درامد ۱۰.۱ میلیارد دلاری برای شرکت شد و آن را به هدف ۴۰ میلیارد دلار درامد از این بخش تا پایان سال جاری نزدیک‌تر ساخت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه