تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۴:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

از آن جایی که بزرگترین تغییر در مک بوک در سال 2012 با آمدن Retina اتفاق افتاد،اما خط تولید مک بوک پروی شرکت اپل، تقریبا به همان شکل باقی ماند.درست است که پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است: لپ تاپ مک بوک کمی باریک تر شده است، پردازشگر داخلی آن از قدرت بیشتری برخوردار شده است و باتری آن کمی بزرگتر شده است. اما جای تغییرات اساسی در آن خالی بوده است، اگر شما مک بوک پرو سال 2012 و آخرین مدل مک بوک را در کنار یکدیگر قرار دهید، متوجه تفاوت بارزی نخواهید شد.

اما ممکن است امسال در این روند تغییری ایجاد شود. طبق گزارش به دست آمده از مینگ، چی کو ، تحلیل گر امنیتی KGI ، اپل در حال برنامه ربزی برای انجام یک بازسازی بزرگ در خط تولیدی مک بوک در اواخر سال 2016  می باشد.
به غیر از باریک تر و روشن تر بودن نسبت به مدل های قبلی، مدل های 13 اینچ و 15 اینچ
جدید مک بوک پرواز یک اسکنر که دارای قابلیت انگشت نگاری لمسی و USB نوع Cمی باشد،
برخوردار خواهد بود.
اما بزرگترین تغییر، در صورت صحت داشتن این گزارش، در مورد صفحه کلید آن است که در آن کلید Function (که تقریبا در میان اکثر مک بوک ها با مشکل روبرو می شده است)، به وسیله ی نوار لمسی OLED جایگزین می شود. اطلاعات و جزئیات دقیقی در مورد اندازه ی این نوار لمسی و عملکرد آن ارائه نشده است. اما دور از تصور نیست که استفاده های زیادی از آن به دلیل داشتن صفحه ی نمایش دومی که زیر صفحه نمایش اصلی وجود دارد، صورت بگیرد.

این مسئله می تواند تغییر بسیار بزرگی برای اپل باشد، چرا که اپل معمولا زمانی که نوبت به لپ تاپ می رسد، نسبتا ساده عمل می کند. زمانی که بسیاری از سازندگان لپ تاپ شروع
به معرفی صفحه نمایش های لمسی خود کردند، اپل همچنان مک بوک پرو و حتی لپ تاپ جدید 12 اینچ مک بوک خود را ، دقیقا به شکل قبلی حفظ کرد، و در عوض به تثبیت موقعیت
خط تولید آیپد پرو پرداخت، زیرا آیپد پرو در حقیقت پیوندی از تبلت و لپ تاپ می باشد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که ردیف بالایی کیبورد مک بوک پرو شامل بیش از چند کلید F ، دکمه ی روشن و خاموش کردن و دکمه ی escape می باشد، همچنین ما پیش بینی می کنیم که اپل در نظر دارد تا این کلیدها را به صورت قابل استفاده نگه دارد.
در حقیقت، به نظر می رسد، در صورتی که این شایعات از زبان مینگ چی گو شنیده نشده بود، ما آن را بعید می دانستیم و از آن رد می شدیم. زیرا او کسی است که از رکورد بسیار خوبی در زمینه ی پیش بینی کردن ابزار و تجهیزات اپل برخوردار است. در اکتبر سال 2013، او به درستی در مورد مک بوک رتینای 12 اینچی، پیش بینی خود را انجام داد ( او در مورد زمان بندی اشتباه کرد، اگرچه این مک بوک حدود یک سال و نیم بیشتر از آن چه که او فکر می کرد به بازار آمد.) وی همچنین پیش بینی درستی در مورد مشخصات دوربین آیفون SE ، چندین ماه پیش از بیرون آمدن آن انجام داده بود.

کنفرانس WWDC اپل در سان فرانسیسکو ، در کمتر از سه هفته ی دیگر ، در تاریخ 13 تا 17 ماه جون برگزار خواهد شد. انتطار می رود که اپل، آیفون جدیدی را در این کنفرانس معرفی کند، اما احتمال معرفی گدجت های دیگری از جمله مک بوک پرو اصلاح شده نیز وجود دارد. اپل معمولا مک بوک های جدید خود را کمی پس از معرفی، در دسترس افراد قرار می دهد،بنابراین مک بوک اصلاح شده که در گزارش بالا به آن اشاره شده است، احتمالا باید تا رویداد بعدی، برای رونمایی شدن از آن صبر کند.

برچسب هاOLEDAppleMacbook
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بهترین اپلیکیشن ها و بازی های ایفون در سال 2014