کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

بنابر گزارشی، شرکت Square تیم مهندسی از Yik Yak، یک سرویس شبکه‌ی اجتماعی ناشناس، به دست آورد. گفته می‌شود که این معامله ارزشی کمتر از 3 میلیون دلار دارد و توافق آن علاوه بر در اختیار گرفتن شرکت، مهندسین و نیروی کاری آن را نیز شامل می‌گردد. حرکت مشخصی از شرکتی که زمانی به طور فوق‌العاده در بین محیط‌های دانشگاهی محبوب بود و ارزشی حدود 400 میلیون دلار داشته اما از آن به بعد گرفتار کم توجهی شده است.
گزارش‌ها از تغییرات مالکیت Yik Yak در اوایل ماه جاری منتشر گردید و بعد از بیشتر از دو هفته، بلومبرگ اعلام کرد که این معامله انجام شده است. در نشریات آمده که شرکت Square بین 5 تا 10 مهندس از Yik Yak را جزء هیئت مدیره خواهد آورد. همچنان شرکت Square از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده و Yik Yak هنوز پاسخی به سوالات VentureBeat برای این اظهارات نداده است.
Yik Yak چهار سال پیش به عنوان یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند کار خود را آغاز کرد که افراد را قادر می‌ساخت تا به صورت ناشناس در یک شعاع جغرافیایی با یکدیگر چت کنند. این برنامه زمانی که برنامه‌های دیگری چون Secret، Whisper و Facebook Room وجود داشتند، راه‌اندازی شد. اگرچه Yik Yak عمدتا متمرکز بازار کالج‌ها بود اما ویژگی‌های اضافی را برای جلب توجه افراد با تحصیلات بالاتر و حرفه ای‌ها راه اندازی کرد.
مانند برخی شبکه‌های اجتماعی، به خصوص آن‌هایی که هویت نامعلوم داشتند، این شرکت موضوع بسیاری از شکایت‌های مکرر درباره‌ی آزار و اذیت‌های سایبری بود. سه سال پس از تائسیس Yik Yak حدود 60 درصد از کارمندانش اخراج شدند و تنها 20 کارمند در این شرکت باقی ماندند.
برخی گمانه‌ها درباره‌ی اینکه شرکت Square چه برنامه‌ای با مهندسین Yik Yak انجام خواهد داد، وجود دارد. اگرچه جای تردید است که یک شبکه‌ی اجتماعی جزء برنامه های این شرکت تجاری باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه