اپلیکیشن
الناز فرجی۰:۱۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

تا به حال به این فکر کرده اید که دوباره سازی فسیل میتواند برای دکور اتاق پذیرایی مناسب باشد ؟ حالابه لطف یک وبسایت مجانی تحت سرپرستی دانشگاه دوک  میتوانید  این کار را انجام دهید، زیرا این سایت به کاربران اجازه میدهد کتابخانه ی 9000 اسکن فسیل جمع آوری شده از 70 موسسه را مشاهده کنند . این سایت ، morphosource توسط استاد یار دوک ، داگ بویر ساخته شد و دانشگاه ،آن را بزرگترین و باز ترین مخزن فسیل نوع خودش نامید . در همین ماه اضافه شدن بیش از 400 جمجمه و استخوان 59 گونه از بوزینه ها ، میمون لمور و میمون را خبر داد .
این سایت درمیان کالاهای فسیل مربوطه مانند یک ستاره میدرخشد : هومو نالدی ، انسان دوره ی باستان ، تیتر روزنامه ها شد وقتی که در سال 2015 در غاری در آفریقای جنوبی پیدا شد . morphosource قادر بود تا برای بازدید کنندگان سایت بیش از 80 اسکن از استخوان ها ی فسیل های پیدا شده جمع آوری کند . مانند یک جمجمه ، در حالیکه خیلی از موسسه ها مجموعه های فسیل هایشان را دیجیتالی کرده بودند . morphosource میگوید که این یکی از آنهایی است که همه ی عکس ها را در یک مجموعه قرار داده است .
بویر در یک روزنامه گفت " ما اساسا استخوان ها را از موزه ها در میاوریم و آنها را به صورت آنلاین نمایش میدهیم . " این سایت فایل های تصویری ارائه میکند که نشان دهنده ی استخوان هایی بیش از 500 گونه ی منقرض شده  است . بازدید کنندگان میتوانند عکس ها را بچرخانند ، دور و نزدیک کنند و با یک چاپگر ،به صورت سه بعدی چاپ کنند . در میان دیگر اسکن های سایت ما دندان های megalodon را داریم که از بزرگترین ماری که تا به حال شناخته شده ( تیتان بوا ) قرار گرفته است و همچنین استخوان های قورباغه ی شیطانی بزرگ . بویر گفت " دیرینه شناسی روز به روز بیشتر متکی به داده های دیجیتال میشود . قبل از اینکه این مجموعه ی داده ها را بیرون بدهیم ، تنها چندین آزمایشگاه اطراف دنیا نمونه های دیجیتالی داشتند . خیلی زود ما به روشی برجسته در این بازی دست یافتیم . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان