موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

به مدت سه نسل ، surface  مایکروسافت به معنی یک تبلت با ویندوز و کیبرد اسنپ آن بود که به یک لپ تاپ تبدیل میشد . اما امروز معنی  surface  گسترش یافته و تبدیل به دستگاه جدید شده که تبلت نقش فرعی دارد . کمی گران است اما یک لپ تاپ بسیار عالی است .
برخلاف سرفس بوک، سرفس پرو مایکروسافت روی طناب باریکی راه میروند و سعی میکنند که بین قدرت تبلت ها و لپ تاپ ها تعادل برقرار کنند . گرچه مایکروسافت در کم کردن خطر در این رویکرد بسیار عالی عمل کرده است ، از برخی معاملات گریزی نیست . اما سرفس بوک؟ اولین و بهترین لپ تاپ ویندوز 10 است . اولین سرفسی که به عنوان یک نوت بوک 100 درصد بدون خطر است . ولی به یک سازش بزرگ نیاز دارد ( شما فقط میتوانید در دوره های کوتاه از آن به عنوان تبلت استفاده کنید ) اما سرفس بوک همچنین یک تبلت خوب خواهد بود ، به لطف نصب باتری مایکروسافت .
باتری اصلی (بزرگتر) در داخل کیبرد دستگاها میماند ، بنابراین وقتی که در حالت لپ تاپ هستید عمر باتری طولانی خواهید داشت که از یک نوت بوک سطح بالا انتظار میرود . اما یک باتری دوم و کوچکتر هم در داخل صفحه وجود دارد با یک دکمه و میتوانید با حالتی که مایکروسافت به آن حالت کلیپبردی  میگوید از صفحه جدا شوید . اگر گیج شدید " حالت کلیپبرد " مانند حالت تبلت است . ما حدس میزنیم که مایکروسافت اصطلاح را تغییر داده تا انتظارات را پایین بیاوذد . باتری های تبلت باید تمام روز را دوام بیاورند بنابراین شرکت به کلمه ای جدید برای یک تبلت بزرگ نیاز داشت که دوره های کمی کار میکند . کلیپبرد خوب جواب میدهد . صفحه13.5 اینچی سرفس بوک اندازه ای عالی و چند منظوره برای یک لپ تاپ است اما به عنوان یک صفحه ی بسیار بزرگ خوب عمل میکند . رزولوشن 267 ppi دقیقی دارد و برخلاف سرفس های قبلی شفافیتش را وقتی برای حالت تبلت جلوتر میروید از دست نمیدهد .
باتری کوچکتر در صفحه به معنی عمر باتری کوتاه تر است اما این باعث میشود که کلیپبرد سرفس بوک احساس سبکی فوق العاده ای ایجاد کند . خیلی بزرگتر از سرفس پرو 4 است اما 6 درصد سبکتر است ( در مقایسه با core m3 surface pro 4) یا نه درصد سبکتر نسب به تمام مدل های sp4  .  اندازه ی بزرگتر و وزن کمتر ، ترکیب شده با ساخت منیزیوم به این معنی است که احساس عالی ای ایجاد میکند . مورد عمر کوتاه باتری تبلت برای بعضی مردم مهمتر از بقیه موارد است . اگر از یک 2in1 در حالت تبلت به همان اندازه ی حالت لپ تاپ استفاده میکنید، پس سرفس بوک مناسبتان نیست . در حالت کلیپبرد که روشنایی اش بالا میرود نمیتوانید انتظار بیش از 90 دقیقه تا دو ساعت را بین شارژ ها داشته باشید . در حالت لپ تاپ ، بسیار برجسته است . کیبرد و ترکپد شیشه ای بزرگش به همان خوبی مک بوک اند  و امتیاز صفحه ی لمسی و قلم داخلی را دارند که همچنین چیزی را در یک لپ تاپ ساخت اپل پیدا نمیکنید .
حالت سومی هم وجود دارد که میتوانید صفحه ی سرفس بوک را جدا کرده و برعکس وصلش کنید . واضح ترین استفاده ی آن بالا گذاشتن صفحه و تماشای ویدئو ها است . اما میتوانید افقی تر هم قرارش دهید. برای استفاده در هنگام کارهای هنری و  مانند فوتوشاپ و اتاق نور . در این جا این وسیله مانند پارچه ی مخصوص نقاشی میشود :
عملکردش از مدل به مدل فرق میکند ، اما در نقد اولمان (core i5 . 8 gig ram) مشکلاتی وجود داشت . در اوایل آزمایشمان مشکلی داشتیم که فن بدون وقفه کار میکرد ، اما بعد در اجرای ویندوز 10 تصمیم گرفتیم که آن را به اپلیکیشن سوم شخصی با خطا ( میلبرد) وصل کنیم . بعد از پاک کردن آن ، مشکل گرما یا فن طوفان مانند وجود نداشت . geekbench3 ما امتیاز سرفس بوک 3.105 در حالت تک هسته ای و امتیاز 6.561 در حالت چند هسته ای دارد ،حتی در مدل سطح اول که یک ماشین بسیار قدرتمند است . شما میتوانید نقد های کاملی درباره ی بنچمارک را در اینجا بخوانید .  یک خطای مداوم هم وجود دارد ، پیامی  دریافت میشود که میگوید درایور صفحه نمایش پاسخ نمیدهد . هر بار فورا درست میشود و با اینحال باز جریان کار ما را متوقف میکند ، اما مایکروسافت آنقدر عاقل است که در اسرع وقت این مشکل را برطرف کند .
مایکروسافت دوربین خاصی را در سرفس های جدید گذاشته که به شما امکان ورود به ویندوز با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ی مطمئنی را بدهد . این کار حداقل به مهمی سنسور های اثر انگشت در گوشی ها است : تنها چند ثانیه طول میکشد تا بالا بیاید و بعد از آن میتوانید به راحتی  تنها با نگاه کردن به آن وارد سرفس تان شوید . تنها یک یا دو ثانیه وقت میگیرد ، برای ما خیلی خوب کار کرده و در زمان صرفه جویی میکند چون نیازی به تایپ پین یا پسورد نیست .  در حالت لپ تاپ عمر باتری عالی است . در آزمایش پخش ویدئو ( با وای فای و روشنایی 75 درصد بدون اپلیکیشن های باز پس زمینه ) سرفس بوک فقط 9 درصد در یک ساعت از دست داد و این از بیشتر گوشی های هوشمندی که تا به حال آزمایش کرده ایم بهتر است . زمانی که همین آزمایش را بر روی سرفس پرو 3 انجام دادیم ( درست بعد از بیرون آمدنش در اواسط 2014 ) در طول یک ساعت 15 درصد پایین آمد .


تنها چیزی که باعث تردید ما در سفارش سرفس بوک میشود قیمت است : که با 1.449 دلار آمریکا با 128 gb ssd شروع میشود و آنقدر گران است که مک بوک اپل را کمی ارزان تر نشان میدهد . بهتر بود اگر شروع قیمت سرفس بوک را در محدوده ی 1.350 میدیدیم، که در آن صورت میتوانست رقیب واقعی مک بوک پرو باشد . اما از سمت دیگر اگر کاهش قیمت یکی از جزئیات خوب این وسیله را کم کند پس بهتر است با قیمت کنار بیاییم . اینطور که معلوم است محصولات برجسته ی 2015 ,شما را با تصمیم گیری سختی روبه رو میکند . شما میتوانید یا سرفس پرو 4 را که کوچکتر است و عمر باتری تبلت بهتری دارد را انتخاب کنید یا میتوانید 400 یا 500 دلار بیشتر اضافه کرده و یک سرفس بوک بخرید که لپ تاپ بهتر و بزرگتری را به شما ارائه میدهد .
ما هر دو سرفس جدید را داریم و یک مقایسه ی کامل را خواهیم انداخت ( و منتظر نقد کامل سرفس پرو 4 هم باشید) ما فکر میکنیم که مایکروسافت با سرفس بوک بسیار عالی عمل کرد و به میدان رقابت وارد شد . این برای همه نیست اما اگر لپ تاپی با نشانه های مختصر از جذابیت تبلت به درد کارتان میخورد پس فکر میکنیم که خیلی خوشحال خواهید بود . سرفس بوک هم اکنون آماده است ( گرچه همه جا از قبل سفارش داده اند ) و با قیمت 1و499 برای core i , 8 gig ram ,128 gb ssd  عرضه میشود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نقد surface pro 4 : انتخاب امن تر مایکروسافت یک پیشرفت و ارتقا ( به طور فریب آمیزی ) بزرگ است