تکنولوژی
معصومه ناظری۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور

این دستگاه برای سفر و بیرون رفتن مناسب است.
اتومبیل های مدرن می توانند به صورت خودکار رانندگی یا پارک کنند، شما را از ترافیک پیش رو آگاه کنند و حتی گرمای صندلی شما را در دمایی متفاوت نسبت به صندلی سایر مسافران نگه دارند. اما متاسفانه نمی توانند آیس تی شما را برایتان سرد نگه دارند.
برای سفر به ساحل معمولا به محفظه ای پر از یخ و سنگین نیاز دارید که غالبا زمانی که به مقصد می رسید تمام محتویات آن خیس می شوند. از سویی دیگر، زمانی که بیرون می روید گرم نگه داشتن مواد یعنی تحمل گرما و بازگشت به خانه در هوایی گرم و طاقت فرسا. ما این دستگاه خنک کننده و گرم نگه دارنده شخصی را به برق وصل کردیم تا ببینیم ایا این راه حل ارائه شده می تواند مواد برا برایمان سرد یا گرم نگه دارد ( یا هر دو عملکرد را انجام دهد).


اندازه و ظرفیت

یخچال و گرم نگهدارنده ی  واگن که ما بررسی کردیم گنجایش 14 لیتری دارد، اما این شرکت این وسیله را به ترتیب در گنجایش های 6 تا 24 لیتری ارائه کرده است. با این حال، گنجایش 14 لیتری این وسیله بسیار مناسب است. می توان گفت ظاهر این وسیله شبیه یک دستگاه پرینتر یا یک صندوقچه ی گنج است و وزن ناچیز 3.5 کیلوگرم دارد که حتی اگر تمام ظرفیت آن پر باشد به آسانی قابل حمل است. یخچال و گرم نگهدارنده ی واگن، با 47 سانت طول و 27 سانت عرض به راحتی وسط صندلی عقب یا صندوق عقب بسیاری از اتومبیل های معمولی و شاسی بلند جای می گیرد.
سطح خارجی این وسیله از پلاستیک بادوام ساخته شده که به راحتی تمیز می شود و بالای آن دو جا لیوانی قرار دارد. جلوی آن دکمه کنترلی تعبیه شده تا دستگاه را ازحالت خاموش به گرم یا خنک نگه دارنده تغییر داد و همچنین دریچه ی پنکه ای در قسمت جلو برای دفع گرما وجود دارد. این پنکه کمی صدا تولید می کند اما این صدا تا حدی بلند نیست که موجب حواس پرتی شود.
این سیستم سیمی 23 سانتی برای اتصال به برق 12 ولتی تمام اتومبیل ها دارد. این سیم در قسمت بالای این وسیله تعبیه شده تا وسیله قابل حمل باشد. واگن همچنین یک بند دارد که به جلو یا پشت این وسیله متصل می شود تا حمل آن را آسان کند.
مرتبط با این دستگاه:  خنک کننده ترین یخچال که از لحظه ی شروع به کار مواد را در سرد ترین  دما نگه می دارد.
یخچال و گرم نگه دارنده ی شخصی واگن 14 لیتری به راحتی وسط صندلی عقب ماشین هیبرید MKZ لینکلن مدل 2012 جای می گیرد. سیم آن به راحتی به سوکت کنسول مرکزی 12 ولتی می رسد. این وسیله حتی اگر پر از سالاد بسته بندی شده و نوشابه باید( موادی که معمولا همراه با خود دارم) باز هم سبک است و هنگام پیچیدن و ترمز کردن ماشین به آرامی به اطراف حرکت می کند. تسمه یا بند آن- که برای حمل این دستگاه استفاده می شود- می تواند برای بستن آن به زیر صندلی یا دسته ی آن به کار گرفته شود و از ریختن غذا روی صندلی عقب جلوگیری کند.


دستگاه را به برق وصل کنید

هنگامی که دستگاه را به برق وصل می کنید باید قبل از راه اندازی دستگاه برای سرد یا گرم نگه داشتن مواد، ابتدا اتومبیلتان را روشن کنید. در آزمایشی که من روی این دستگاه انجام دادم، بدون اتصال به برق اتومبیل آن را به کار انداختم اما ظاهرا عملکرد دستگاه در سرد و گرم کردن زمانی که متصل به برق باشد سریع تر است و پنکه ی آن با انرژی دریافتی از برق اتومبیل درحال حرکت بهتر کار می کند و مانند هر دستگاه خنک کننده ی دیگر، زمانی که مطمئن شدید مواد شما گرم یا سرد شده، آن را خاموش کنید. روی واگن این عبارت درج شده:«اگر دمای محیط اطراف دستگاه بسیار بالا باشد، دستگاه به خوبی عمل نخواهد کرد.» همچنین در هوای بسیار سرد، برای گرم کردن به خوبی عمل نمی کند. اما من در اوج گرمای لوس آنجلس نتوانستم برای آزمایش دستگاه در گرما شرایطی پیدا کنم.
در تبلیغات پیرامون این دستگاه گفته شده که این دستگاه  در دمای محیط، می تواند مواد را تا 20 درجه سانتی گراد سرد و تا 60 درجه سانتی گراد گرم نگه دارد.  در آزمایش من، نوشیدنی های خنک  و غذاهایی که خارج از یخچال نگهداری می شوند در عرض 30 دقیقه هنگام رانندگی به دمای مطلوب رسیدند. اما تلاش برای خنک کردن چند بطری که چند ساعت در دمای گرم داخل اتومبیل نگه داری شده بودند بی فایده بود. دمای محیط برای عملکرد موثر دستگاه بسیار بالا بود.
توصیه می شود در چنین شرایطی دستگاه را خاموش کنید و برای تغییر عملکرد 30 دقیقه  صبر کنید. عمل گرم کردن در دمای محیطی بسیار بالا به خوبی صورت می گیرد و غذا ها پس از 15 دقیقه رانندگی از یک رستوران محلی چینی به سمت خانه همچنان گرم و تازه بودند.

دمای درون اتومبیل و دمای موادی که در واگن قرار داده شدند دو عامل مهم این عملکرد بودند. بنابراین برای سرد کردن سوپ گرمتان در مسیر رسیدن به خانه باید چاره ای دیگر بیاندیشید.

نتیجه

هنوز جایگزینی برای خنک نگه دارنده های قدیمی پیدا نشده اما یخچال شخصی واگن پیشرفتی قطعی در این زمینه است. این دستگاه به شما اطمینان می دهد موادی که در آن قرار داده اید را در همان دمایی که زمان آغاز سفر داشته اند نگه دارد. عملکرد این دستگاه در تغییر دمای بسیار زیاد مواد غذایی و نوشیدنی ها از یک طیف به طیف دیگر خیلی موثر نخواهد بود، اما به ندرت در سفر انتظار چنین موردی را خواهیم داشت.
این دستگاه برای خانواده هایی که می خواهند غذا و نوشیدنی هایشان را ازیخچال خانه به ساحل ببرند و می خواهند نوشیدنی هایشان را خنک بنوشند، ممکن است ارزشی معادل 120 دلار داشته باشد. اما اگر انتظار دارید محتوای یک یخچال کوچک را همیشه در جاده به همراه داشته باشید که در تمام طول مسیر-و در هر موقعیت و شرایط آب و هوایی- تمام نوشیدنی هایتان خنک باشد بهتر است به فکر استفاده از یخ باشید.

نقاط قوت این دستگاه

• طراحی سبک
• گنجایش بالای محفظه درونی
• عملکرد سرمایشی و گرمایشی

نقاط ضعف دستگاه

• وابستگی بالای عملکرد به دمای محیط
• برای عملکرد موثر سرمایشی و گرمایشی مواد باید ابتدا سرد/ گرم شوند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

استفاده‌ از پردازنده‌ی ARM برای Touch ID به‌کار رفته در MacBook Pro