ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ آذر

به گزارش مهر، روند رو به رشد استفاده از اینترنت بر بستر شبکه‌های بی‌سیم طی سال‌های اخیر با ظهور کاربردهای متنوع در صنعت شامل اتصال وسایل بسیار زیاد به همدیگر بر بستر اینترنت و نیاز به ارسال ویدیو با حجم بالا و بلادرنگ نشان‌دهنده‌ی نیاز روزافزون به ارتقا شبکه‌های بی‌سیم است.
رشد ترافیک داده به میزان چند صد برابر، افزایش تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات متصل به شبکه‌های بی‌سیم به میزان چند ده برابر و متنوع شدن سرویس‌های مورد تقاضای کاربران در سال‌های آینده، توسعه‌ی شبکه‌های فعلی را ضروری می‌سازد. به این جهت در چند سال اخیر، شبکه‌های سیار فراتر از نسل چهار و یا همان شبکه‌های نسل پنجم (5G) مطرح شده است.
در همین راستا، پروژه‌ای به منظور «بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی از منظر فنی و اقتصادی و نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات آن در کشور» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در حال اجرا است. در این پروژه، شناسایی زیرساخت‌های مورد نیاز، بررسی فنی و اقتصادی پیاده‌سازی 5G در کشور، خدمات مورد انتظار و ارائه‌ی پیشنهادات و مقررات در خصوص چگونگی ارائه‌ی این خدمات در کشور، مد نظر قرار گرفته است.
بر این اساس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با انتشار فراخوانی از برنامه‌ریزی برای جذب مشاور بین‌المللی در این پروژه خبر داده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه