ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

توسعه‌ی اقتصاد فضایی به یکی از بزرگ‌ترین اهداف قابل توجه دولت‌ها تبدیل شده است. چراکه این اقتصاد در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را داشته است، لذا سازمان فضایی ایران در راستای بهبود وضعیت موجود، توسعه‌ی بخش خصوصی و ایجاد یک فضای رقابتی در کنار ارایه‌ی خدمات به جامعه، تمام ساز و کارهای لازم را به خدمت خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی، شبنم یزدانی، دستیار رئیس سازمان فضایی ایران در توسعه‌ی کسب‌وکار به تشریح برنامه‌های تدوین شده برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضای پایه پرداخت و گفت: با سیاست‌های جدید دولت و با تغییر ریاست سازمان فضایی ایران، از چندماه گذشته بحث توسعه‌ی بخش خصوصی در حوزه‌ی فضایی رنگ جدی‌تری به خود گرفت و با توجه به وجود نیروی انسانی متبحر و متخصص در کشور که ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی را دارند، برنامه‌ریزی جهت حمایت از بخش خصوصی با هدف توانمندسازی آن و ایجاد کسب‌وکارهای نوین در این حوزه با جدیت آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: این هدف، سازمان را در مسیری جدید قرارداد که برای دستیابی به آن ابتدا باید وضعیت موجود شناسایی شود. طبیعتا در حوزه‌ی فضایی، بخش خصوصی شکل گرفته است و لازم نیست تا از صفر شروع کنیم، اما مطمئنا بخش خصوصی فعال در کشور در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی چالش‌های متعددی را پیش رو دارد، به همین علت کمتر توسعه یافته است و برای توسعه یا گسترش فعالیت به حمایت بخش دولتی نیازمند است که نوع این حمایت‌ها بسته به نوع فعالیت شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه