تکنولوژی
سید سجاد احمدی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ خرداد

دوشنبه گذشته در مراسم سالانه توسعه دهندگان اپل از بروزرسانی های بی سابقه ای در رابطه با Siri پرده برداری شد.
نه تنها اکنون Siri به لپتاپ های اپل میاید بلکه اپل بسته ای نرم افزاری مربوط به سازندگان نرم افزارها ارائه می دهد که بتوانند دسترسی بیشتری به امکان کنترل های صوتی این برنامه داشته باشند و دستشان در برنامه نویسی و اضافه کردن قابلیت های Siri به نرم افزارهای جدیدشان باز باشد.
نائب رئیس این شرکت آقای کریک فدریجی در این مراسم اعلام کرد که؛ اکنون Siri در سیستم عامل جدید این لپتاپ ها (mac os) در دسترس کاربر قرار گرفته و در صفحه اصلی آیکونی مربوط به این همیارِ صوتیِ هوشمند قرار گرفته است و اینکه Siri به تعدادی از نرم افزارهای اختصاصی اپل از جمله Maps و Apple music دسترسی خواهد داشت.

علاوه بر این ها بسته ای نرم افزاری برای سیستم عامل آیفون iOS  هم از طرف این شرکت برای توسعه دهندگان نرم افزار ها برای استفاده از قابلیت های Siri معرفی شد.

آقای فدریجی نمونه ای را به حضار نشان داد و به Siri گفت؛ wechat به نانسی بگو که من پنج دقیقه دیرتر میرسم. که این دستور توسط Siri به خوبی اجرا شد. نرم افزارهای دیگر غیر از wechat که به Siri دسترسی دارند شامل: Slack, Uber, WhatsApp, Lyft, MapMyRun, Runtastic, SquareCash هستند.

همچنین اکنون Siri به اطلاعات و فایل های شخصی کاربر دسترسی دارد به عنوان مثال در این مراسم نشان داده شد که اگر دوست شما از شما بپرسد که کجا هستید Siri به شما پیشنهاد می کند که از روی نقشه جای شما را برای دوستتان بفرستد.

اپل در سال 2011 برای اولین بار بر روی آیفون 4S از Siri پرده برداشت، گرچه در حال حاضر نرم افزارهای دیگری همچون Alexa از آمازون، Cortana از مایکروسافت و Assistant شرکت گوگل هم در صحنه وجود دارند اما هنوز Siri به عنوان اولین و معروفترین این سرویس ها بین کاربران شهرت دارد. و اکنون با وجود این تغییرات بی سابقه اپل به صدرنشینی خود ادامه می دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیش از 11 میلیون مشترک پس از گذشت یکماه از راه اندازی اپل موزیک