تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۵ آذر

دولت بریتانیا تایید کرده است، به منظور تشویق سرمایه‌گذاری بر شبکه‌هایی با پهنای باند فوق سریع  فیبر نوری و تکنولوژی 5G و همچنین تقویت زیرساخت‌های دیجیتال کشور با صرف بیش از ۱ میلیارد پوند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موافقت کرده است.
همانطور که می‌دانید فیبر نوری،  دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است. از طریق آن می‌توان تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالایی چون ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و  حتی بالاتر، انتقال داد. از سویی  فناوری 5G نسل پنجم از شبکه‌های بی‌سیم، سرعتی ۴۰  برابر بیشتر از اینترنت 4G  داشته و در حالت نرمال پهنای باند ۱۰۰ مگابیتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این پهنای باند چهار برابر بیشتر از پهنای باند کنونی شبکه های 4G است.
رتبه بندی سال ۲۰۱۶ برترین کشور‌های جهان از لحاظ سرعت و کیفیت اتصال به اینترنت از دیدگاه مؤسسه‌ی Akamai، انگلستان می‌باشد. این در حالی است که شکاف بین سرعت پهنای باند شهری و روستایی همچنان با مشکل همراه است. برنامه دولت برای بهبود این آمار و ارقام به منظور تشویق شرکت‌های کوچکتر و جایگزین حوزه‌ی فیبر نوری در حال تدوین است. ۴۰۰ میلیون پوند برای بخش استانداردهای طلایی پهنای باند فیبر نوری در نظر گرفته شده است و در آینده ۷۵۰ میلیون پوند برای نسخه‌ی آزمایشی فناوری 5G سرمایه‌گذاری خواهد شد.

برچسب هاFiber Broadband5GUK
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پایان کار محصول Band شرکت Microsoft