تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

گروهی که پشت سر ONEclassic قراردارد، مؤکداً اعلام می‌کند که بلندگوهای بی‌سیم پیشرفته دیجیتالی، می‌توانند به همان خوبی (اگر نگوییم بهتر از آن‌ها) نمونه‌های سیمی قدیمی، عمل‌کنند .
قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند (و حتی تلفن‌های همراه) زمام امور را به عنوان شیوه نوین ارتباط صوتی در دست بگیرند، مردم به تلفن‌های کابلی، متکی بودند. این روزها، گوشی‌های بی‌سیم DECT، همچنان به صورت عامیانه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به راحتی در ساختمان‌های اداری یا خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های دوست ‌داشتنی، پیدا می‌شوند. «ONEaudio» که ریشه در هنگ‌ کنگ دارد، نمونه منحصر به فردی از بلندگو را با استفاده از این فناوری قدیمی به ‌وجودآورده است. بلندگوهای بی‌سیم DECT «ONEclassic»، به نحوی طراحی شده‌اند تا صدای بدون تأخیر و مورد پسند خبر‌ها را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه ‌کنند.
آیا می‌دانید که چطور، موارد خاصی در زندگی می‌توانند آنقدر قدیمی شوند تا دوباره تجدید بشوند؟ آخرین باری که ما درباره استاندارد DECT (ارتباط از راه دور بی‌سیم دیجیتالی پیشرفته) نوشتیم، بیش از یک دهه بود که محقق شده بود. 20 سال به جلو بیایید، یعنی امروز می‌توانید ببینید که «ONEaudio»، اولین بلندگوهای بزرگ چوبی را که با این فناوری بی‌سیم درآمیخته، ساخته است.
با توجه به موفقیت گسترده و محبوبیت بلوتوث و بی‌سیم (Wi-Fi)، شاید کمی عجیب به نظر برسد که یک بلندگوی جدید، از چنین روش ارتباطی قدیمی استفاده کند.
بلندگوهای سیمی معمولی، ممکن است در مدارهای تلاقی، دچار خطای فازی شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که امواج جداگانه (به عنوان مثال: صدای خروجی از ووفر و توییتر) نمی‌توانند در یک زمان کاملاً دقیق و برابر، به گوش برسند. بلوتوث و بی‌سیم، وقتی که چندین کانال بلندگو در توازن کامل نیستند، حالتی مشابه را تجربه می‌کنند. اما «ONEclassic» با استفاده از فناوری DECT، طراحی انجام داده است تا این نوع تأخیر را از بین ببرد. DECT، ویژگی فرایند همگام‌سازی کانال دارد که طبق گزارش‌ها 50 برابر بهتر از وای‌ فای است.
براساس گزارش‌ها، نتیجه پایانی، تجربه‌ای طبیعی‌تر، از صدای موسیقی است؛ بسیار شبیه به آنچه که در حین یک اجرای زنده به گوش می‌رسد.
جعبه‌های بلندگوی «ONEclassic»، از آکریلیک شفاف 12 میلی‌متری ساخته شده‌اند که استقامت و میرایی داخلی بهبودیافته را توأمان، ارائه می‌کنند.تمامی سخت‌افزارها درون خود بلندگوها ایجاد شده‌اند،بنابراین کاربران تنها باید سیم‌های برق را وصل کنند. هر جعبه «ONEclassic»، دارای ووفر کاغذی 6.5 اینچی مخروطی شکل، یک توییتر دو اینچی گِرد ابریشمی، پردازشگرهای اختصاصی،پردازشگرهای سیگنال دیجیتالی، تقویت‌کننده و میان‌افزار سفارشی به اضافه گیرنده و فرستنده رادیویی DECT است.
کاربران می‌توانند صدا را از طریق یک قطعه USB بدون نیاز به تنظیم که سازگار با اکثر رایانه‌ها، موبایل‌های با قابلیت اتصال USB (OTG)، گیرنده دیجیتال و سرورهای ذخیره کننده متصل به شبکه است؛ پخش‌کنند.یک نقطه ضعف این طراحی،عدم قابلیت اتصال ساده بلندگوی «ONEclassic» به سیستم موجود است. هرچند، چندین واحد «ONEaudio» می‌توانند ترکیب شده و به صورت استریو، شبکه و یا سیستم‌های 5.1 ساراوند، تنظیم شوند. کلید چندکاره در پشت بلندگوها، برای تنظیم بلندی صدا، انتخاب پرونده‌های صوتی،تنظیم توازن صوت و جفت کردن دانگل‌های جدید، انجام وظیفه می‌کند.
«ONEaudio» در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه در «کیک‌استارتر» است؛ 87% از مبلغ هدف یعنی 35,000 دلار آمریکا را در دو هفته به دست آورده، در حالی که 47 روز دیگر باقی مانده است. پیش پرداخت برای یک جفت از بلندگوهای «ONEaudio» به همراه دانگل USB، از 1,899 دلار شروع می‌شود که در نیمی از مبلغ تعیین شده برای فروش، صرفه‌جویی می‌کند؛ اگر با هزینه بسیاری از سیستم‌های صوتی سطح بالا مقایسه کنیم، این صرفه‌جویی، بیش‌ترهم می‌شود.
این گروه، پیش نمونه‌های قابل کارکردی را توسعه داده‌اند که اوایل امسال در نمایشگاه CES 2016، به معرض نمایش درآمد.اگر تولید براساس نقشه پیش برود، حامیان می‌توانند منتظر شروع عرضه در همین نوامبر باشند.

برچسب هاTransparent speaker
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اسپیکر جدید سونی یک ریموت تلویزیون است